środa, 15 lipca 2015

14-07-2015

jeden stary (ciemny) drugi nowy (jasny)....brzydko to wygląda, pozatem jedna ramka niska, druga wysoka....trzeba to uporządkować.

po wielu problemach technicznych wynikających z wysokości ramek udało się coś wybrać. Tu już po wymianie ramek....ale dalej brzydko, zmieniłem obwódki pod szkłem na stare żeby ujednolicić wygląd. -- dalej brzydko, cyferblaty w różnych kolorach....wskazówki, obwódki....

no i jak to zostawić....
dobrałem pośredni kolor do starego i nowego cyferblatu....i pomalowałem obwódki na jednakowo

różnicę widać "gołym okiem"

ujednoliciłem wskazówki...

obrotomierz i licznik różnią się konstrukcyjnie, przy niskiej ramce nie było tego widać, ale po założeniu wysokiej powstała szpara przez którą widać było wewnętrzną powierzchnię obudowy, brzydko to wyglądało....

więc pomalowałem wnętrze żeby było ładniej....
i  wyszło ładnie, nawet pod dużym kątem patrzenia nie widać wewnętrznej obudowy, 
po 201 uderzeniach młotka odwracam obrotomierz i taki widzę widok.....
o jedno uderzenie za dużo....
pomimo że robiłem to tyle razy to jak widać czasami "MUKA" zdarza się najlepszym....a tak naprawdę to awaria wynikła z różnic konstrukcji obudów obrotomierz miał mniejszą. 
Na szczęście szkła są płaskie, szklarz jutro rozwiąże problem.

R68 - zawieszenie "na gotowo"

nowo ocynkowane opaski....

BMW R68....błotniki po szparunkach, to ma być mój "flagowy model" więc się postarałem, jedna linia zamiast dwóch na przednim błotniku - tak było w oryginale,....

pomału, pomału....rośnie R68

niedziela, 12 lipca 2015

BMW R69S -Fajna du....pa (pupa)...

....się w niej robi... po zamontowaniu kufrów. I jak na początku byłem sceptycznie do nich nastawiony, to muszę przyznać właścicielowi że tym razem miał rację, że je kazał założyć. Nawet postronne osoby odwiedzając MC mówią: " ja kufrów nie lubię, ale te są zajefajne"... "+" dla właściciela....
Inna kwestia to ich zamontowanie.....nie pasuje nic....a nic..... pozatem "złapanie gumy" na trasie skończy się lawetą bo wyjęcie koła to będzie masakra.... bez zdjęcia kufrów nie wyjmie się ośki od koła, a samo zdjęcie kufrów to inna masakra...
fajna du..p@???


po 1524 przymiarkach udało mi sie zamontować kufry, każdy trzyma się na jednej śrubie....

kombinacje z kuframi zakończyłem wnioskiem że musza być tak zamocowane żeby było widać szparunek na błotniku....w końcu sam go robiłem ....szkoda by zasłaniać taki ładny szparunek.....(narcyzm)

2 elementy zamontowane, najpierw kanapa, a teraz kufry, boczny profil motocykla wygląda tak samo dobrze jak pup@...
od poniedziałku zabieram się na przerobienie/dorobienie mocowań i zamocowanie na gotowo.
Prace prowadzę symultanicznie. Pomiędzy 1524 przymiarkami kufrów robiłem różne rzeczy, jedna z nich to poprawki lampy Rauch'a. Pomimo że przewidywałem problemy i starałem się zrobić lampę jak najmniejszą to niestety nie udało się pozbyć wszystkich kłopotów....Lampa pasowała, szerokość też ok. jednak chcąc ją ustawić tak żeby poprawnie świeciła najpierw zapierała w półkę, dosłownie o grubość farby, a jak już przestała zapierać w półkę to zaczęła ocierać o obsadę łożysk w główce ramy....przydało by się ją odsunąć chociaż o 5mm. I tak miotałem się między niepasującymi kuframi, a ocierającą lampą.....myślałem, myślałem, a robota stała w miejscu....miałem pomysł na zrobienie otworów fasolkowych w mocowaniach (uszach) lampy, ale po dokładnym ustaleniu wymiaru 5mm doszedłem do wniosku że to nie pomoże....wróciłem do kufrów....a potem znowu do lampy....chciałem nawet rozciąć uszy i je wydłużyć o 5mm ale to nie takie proste chcąc to ładnie zrobić, pozatem niszczymy oryginalne części....wróciłem do kufrów a potem znów do lampy....i znów do kufrów i znów do lampy. Nie chciało mi się przerabiać uszu, bo trzebaby je jeszcze malować, a że ja wyznaję zasadę że " w pracy trzeba być leniwym" to wymyśliłem że podłożę grubą 5mm gumę pod oryginalne gumowe podkładki....najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze....Takie rozwiązanie ma same plusy bo nie trzeba nic przerabiać, malować, a dodatkowo jak się komuś znudzi Rauch to może wyrzucić gumy i założyć oryginalną lampę.....genialne w swojej prostocie....
szlifowanie półki było zbyteczne....teraz to wiem...

rozwiązanie genialne w swojej prostocie.....

..głupi się nie pozna, mądry nic nie powie....
Jaskółce już coraz mniej brakuje....

"wydechowa" strona...

elektryka naelektryzowala atmosferę w warsztacie, zamiast iskry na świecy, była burza z piorunami.... :) 
ale po burzy zawsze świeci słońce.... :)

regał z częściami do Jaskółki zapełniają "graty" z Awo'ka
na regale z MZ z "zielonej góry" też się robi pusto....

...bo Tropka rośnie w silę....

mi się podoba.....

nowe siedzenia....
kilka tematów dobiega końca.....

....chyba trzeba jakiś MC OPEN DAY zrobić.....





piątek, 10 lipca 2015

09-07-2015

Kanapę do BMW R69S dostałem, ale jak się okazało bez mocowań.....które musiałem "wymyślić" i zrobić. Częściowo za wzór posłużyło mi mocowanie BMW R50/2

przymiarka na motocyklu....owalny otwór dla regulacji.
jak zrobić ładny owalny otwór? wiercisz 2 okrągłe otwory i je rozpiłowujesz.

inna perspektywa

tylne mocowania z blachy nierdzewnej, 
W BMW R69S będą zamontowane kufry, dlatego najpierw musiałem zamontować kanapę żeby sprawdzić czy nie będzie zapierała w kufry. Jak ktoś się uważnie przyjży to zauważy też bagażnik Denfelda....
jednak nie zostanie zamontowany, ponieważ koliduje z kuframi. ...
 
po zatem co za dużo to nie zdrowo, pod jedno mocowanie w ramie przykręcony jest:
-błotnik
-wspornik bagażnika
-mocowanie kufrów

po zatem co za dużo to nie zdrowo, pod jedno mocowanie w ramie przykręcony jest:
-błotnik
-wspornik bagażnika
....mocowania kufrów...
...pomimo że kufry są takie same to widać różnicę w mocowaniach....
które ani jedne ani drugie nie pasują do kufrów....a są z kuframi w komplecie....

....mocowania kufrów...
...pomimo że kufry są takie same to widać różnicę w mocowaniach....
które ani jedne ani drugie nie pasują do kufrów....a są z kuframi w komplecie....

....mocowania kufrów...
...pomimo że kufry są takie same to widać różnicę w mocowaniach....
które ani jedne ani drugie nie pasują do kufrów....a są z kuframi w komplecie....

- no i co ja mam z tym zrobić?
pomalowane bębny, ocynkowane tulejki + 

+ wypolerowane obręcze BORRANI...

pozwoliły złożyć koła do BMW R68
przylgnia pod uszczelkę - skrzynia BMW R68....już kiedyś pokazywałem, ślady po kowalu...

przylgnia pod uszczelkę - skrzynia BMW R68....już kiedyś pokazywałem, ślady po kowalu...

ślady po kowalu uzupełniłem "płynnym aluminium" 

 ślady po kowalu uzupełniłem "płynnym aluminium"  
- spawanie z wielu powodów odrzuciłem na wstępie....
pokrywa iskrownika BMW R69 i R69S na chwilę przed spawaniem.
Widoczne tulejki to starannie wyliczony wymiar imitujący wysokość iskrownika + bezpieczny 2mm zapas.

na tym stosie tulejek położyłem wytoczony aluminiowy krążek do którego przykręcony będzie napęd obrotomierza.
po ustaleniu wymiaru zewnętrznego, określonego na podstawie prawidłowego zazębiania się przekładni ślimakowej.
nadmiar materiału zostanie sfrezowany dla poprawienia estetyki

nadmiar materiału zostanie zfrezowany dla poprawienia estetyki

widok z góry na nadmiar materiału
MZ ES 250/0 "Jaskółka"

MZ ES 250/0 "Jaskółka"