czwartek, 18 lutego 2016

17.02.2016 raczej o BMW R25

spowolnienie prac przy BMW R67/2 spowodowało że zajeliśmy się BMW R25, 
jednak dzięki pierwszym polakierowanym elementom "sześćdziesiątkisiódemki" znów wracają do gry.

Oryginalny Michelin po naszej rewitalizacji wygląda świetnie.



W BMW R25/3 zamiast tradycyjnych tulei, niemcy zastosowali wylewane z ołowiu lub cyny panewki cienkościenne (1mm na stronę). Po przeszlifowaniu rur zrobił się luz.....
Te lagi spędzają mi sen z oczu.....po kilku godzinach zmarnowanych na próbę wylania nowych, polegliśmy....
temat lag dalej zostaje nie rozwiązany..

Drugi dyfer jest w doskonałym stanie, zachowała się oryginalna uszczelka, 
Widać że nikt przed nami tu nie zaglądał. 
Koło tależowe jest bez jakichkolwiek śladów zużycia.

tak samo i wałek atakujący

matowy ślad na zewnętrznej bieżni łożyska wałka atakującego świadczy o jego zużyciu.

dlatego....

wymieniliśmy je na łożysko większej nośności, dziwne jest że było w takiej samej cenie jak zwykłe.
Widać o ile więcej jest wałków. Dzięki większej ich ilości siła rozkłada się na mniejsze naciski powierzchniowe, co w konsekwencji wydłuża żywotność. A to łożysko ma najcięższą pracę ze wszystkich łożysk w dyfrze.

wewnętrzne uszczelnienie filcowe zastąpiliśmy uszczelniaczem (z czerwonym pierścieniem)

1..2..3 i dyfer gotowy do założenia.

BMW R25/3

Skrzynia R25 jest gotowa do składania.

usunęliśmy awarię sprężarki, dzięki temu znów szkiełkujemy.
korpus drugiej skrzyni wygląda jak nowy

skrzynia byłaby gotowa, gdyby nie krzywy wałek zmiany biegów....

mieliśmy go prostować i szlifować....ale przypomniałem sobie, że mam jedną skrzynię w "+" do BMW R25
Co prawda jej wnętrze jest w kiepskim stanie, ale prawdopodobnie wałek jest w bardzo dobrym stanie.
Jutro ją przywiozę i się okaże. 
Marudne jest opiłowywanie tych naspawanych żeberek, ale ktoś to musi zrobić.

niedziela, 14 lutego 2016

13.02.16 - BMW R25/2 day.

12.02.16 - tyle mogliśmy zrobić w temacie silników BMW R67/2,
czekamy na cylindry i głowice.

awaria sprężarki/piaskarki zmusiła nas do zmiany planów.
zajeliśmy się siedzeniami,
montaż gum na siedzenia to zawsze był koszmar.
zrobiłem kiedyś taki przyrząd, trochę pomaga ale nie ma lekko.

4x PAGUSA....ale

znzdź róznicę

znajdź różnicę

BMW R25/2 dostało błotniki, koło siedzenie. 

czwartek, 11 lutego 2016

11.02.2016 wczoraj i dziś....

wczoraj 

 i dziś....

no i fajnie....

obydwa zbiorniki są już gotowe do drugiego - ostatecznego podkładowania.
blachy mocujące gumy są już przyspawane, podobnie jak i pokrywki schowków.

środa, 10 lutego 2016

10.02.2016 - BMW R67/2 zawieszenie i takie tam....

jeden silnik złożony, 2 skrzynie złożone....czas na destrukcję drugiego silnika....

i tyle z niego pozostało

i garść śrubek i kilka TRYBIKÓW

druga krzynka gotowa....

szklanki popychaczy..... no comments

miało być dziś o zawieszeniu i jest....
wyjąłem przeszlifowane lagi na światło dzienne....

przemierzyłem średnicówką golenie i max odchyłka wynosiła o.15mm co jest wynikiem bardzo dobrym, dlatego tylko pomalowaliśmy je, Przed założeniem przehonowałem wnętrza goleni. 

końcówki pomalowałem, przygotowałem wszystko co będzie potrzebne 

do złożenia 2 kpl zawieszeń do motocykli.

dorobione nowe tekstolitowe tulejki, namoczyłem w oleju, dzięki temu stały się samosmarne...

mój pomysł racjonalizatorski w uszczelnienie zawieszenia.

tak wygląda tulejka z uszczelniaczem i o-ringiem

w korki lag też założyłem o-ringi. w oryginale ich nie powinno być....ale....

podczas próby wciśnięcia uszczelniacza, niestety uszkodziłem go.... postanowiłem dorobić przyrząd do jego montażu

tak wygląda przyrząd z uszczelniaczem....

 a tak podczas montażu....

wszystkie elementy na swoim miejscu

chwila i gotowe....

nowo ocynkowane sprężyny....

których i tak nie widać po założeniu gum....ale lubimy jak jest ładnie nawet tam gdzie nie widać.
....no i fajnie .....cdn

09.02.2016


wróciły ocynki, to wróciło nam wiarę że może uda się skończyć motocykle do końca miesiąca.
wyścig z czasem trwa....

10 001 drobiazgów....

sprężyny na swoim miejscu, 

reszta w bardzo dobrym stanie, wymagało tylko szkiełkowania.

Knipping

RIBE

dół silnika złożony, czekamy na cylindry z tulejowania

nawet nieźle wyszło

dopiero teraz uporałem się z kosmetyką głowic, jak to czytasz głowice będą już w warsztacie czekać na zrobienie prowadnic gniazd i szlifowania zaworów.

kosmetyka wyszła nawet nieźle.....

przyszła też paczka z częściami z Niemiec, w niej znalazł się tłok do BMW r25/2


a to replika obudowy licznika by MC....i oryginał.