....że ja uzupełniam brakujące żeberko w cylindrze, a kolega (właściciel cylindra) w ramach nieopisanej wdzięczności zamiata podłogę w warsztacie. Była to chyba najkrótsza naprawa którą opisuję na blogu, która trwała krócej niż zamiecenie 25m2.
Często zdarza się że mamy części wygladające na niepełnowartościowe jak ten cylinder. Ułamane żeberko obniża walory estetyczne a także cenę. Często zdarza się że możemy kupić coś co wygląda na złom i przy odrobinie chęci i umiejętności przywrócić idealny wygląd.
Cylinder wyknany jest z żeliwa, które uważane jest za trudnospawalne, jednak w tym wypadku spaw ( czy też bardziej napoina) nie przenosi żadnych obciążeń więc można brakującą część uzupełnić zwykłym spawem. Warunkiem jest podgrzanie cylindra celem ograniczenia szoku termicznego przy stygnięciu spoiny. Po prostu spoina stygnąc kórczy się, i jeśli nie podgrzejemy cylindra po prostu pęknie. Po spawaniu też należy bardzo powoli zmniejszać temperaturę cylindra, a nawet ją podnieść. Można też cylinder czymś przykryć i pozostawić do swobosnego stygnięcia. Po kosmetyce żeberka bedzie ono nie do odróżnienia od pozostałych.
Strony
- Strona główna
- Zündapp KS601 Elastik - The legend re-born :)
- Odrestaurowane - BMW R68
- Odrestaurowane - BMW R25/2
- Odrestaurowane
- Odrestaurowane - Indian 101 Scout 1928
- Odrestaurowane - Awo 425 Turist
- Koehler Escoffier
- Naprawa zbiornika paliwa
- Renowacja i centrowanie kół szprychowanych
- Szkiełkowanie aluminium i nie tylko.
- Filmy
- Części Jawa Perak
- na sprzedaż - for sale - zu verkaufen - na prodej
- Odrestaurowane MZ Trophy nr 1
- Odrestaurowane Monet Goyon SV6U
- Farba do zbiornika paliwa.
- BMW R2 seria III i V
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
oj dowcipniś. kolega
OdpowiedzUsuń