BMW kupiłem z nowym kompletem cylinder - tłok. Teoretycznie zestaw gotowy do założenia. Cylinder przeszlifowany pod tłok do Fiata 126p - 600cm3. Jednak w miarę zgłębiania tematu "osiołka" dochodziłem do wniosku że to nie jest to idealne połączenie.
Panuje powszechna opinia o silniku "35" że to generator drgań i wibracji. Spotkałem się też z opinią że cały motocykl to "kurierski odbijacz nerek". Zacząłem się nad tym głębiej zastanawiać i szukać przyczyn takiego stanu. Jakoś nie wydaje mi się żeby niemieccy konstruktorzy wypuścili motocykl - bubel - który za sprawą wibracji odbiera czucie w kończynach. Śmiem twierdzić że to mechanicy na przystrzeni lat psuli ten motocykl sukcesywnie - stąd taka opinia. Osiołkowy silnik był/jest za prosty dla nich.
Wysuwam taką opinię opierając się na informacjach które udało mi się ustalić samemu oraz opiniach starych wyjadaczy.
Za generowanie wibracji odpowiada wyważenie układu korbowo-tłokowego. Chociaż w silniku jednocylindrowym najtrudniej jest w prosty sposób wyważyć układ, to są pewne zasady których należy przestrzegać. We współczesnych silnikach wyważenie układu odbywa się za pomocą dodatkowych wałków balansujących, jednak w silniku R35 ich nie znajdziemy. Tam za wyważenie odpowiada tylko przeciwciężar znajdujący się na wale korbowym. Dlatego założenie tłoka o innej masie powoduje zaburzenie tego układu. Im większa różnica w masie tym większe wibracje. Dzieje się tak dlatego że róznica masy w spoczynku zwiększa się do kwadratu w ruchu. To znaczy że zwiększenie obrotów x2 (dwukrotnie) powoduje wzrost masy x4 (czterokrotnie)!!!! Dlatego tak ważne jest to wyważenie całego układu. Pomimo że wydaje mi się że znalazłem sposób na wyważenie układu z każdą wagą tłoka, to postanowiłem znaleźć oryginalny tłok. Na początku chciałem go tylko pomierzyć i zważyć, jednak w miarę upływu czasu doszedłem do wniosku że chcę mieć oryginalny tłok w silniku. Na allegro próżno szukać, dlatego wylicytowałem go na Ebayu. Tłok przyjechał aż ze słonecznej Hiszpanii. Jest to nadwymiarowy oryginalny tłok marki MAHLE sygnowany logo BMW.
ciąg dalszy historii z tłokiem wieczorem
Strony
- Strona główna
- Zündapp KS601 Elastik - The legend re-born :)
- Odrestaurowane - BMW R68
- Odrestaurowane - BMW R25/2
- Odrestaurowane
- Odrestaurowane - Indian 101 Scout 1928
- Odrestaurowane - Awo 425 Turist
- Koehler Escoffier
- Naprawa zbiornika paliwa
- Renowacja i centrowanie kół szprychowanych
- Szkiełkowanie aluminium i nie tylko.
- Filmy
- Części Jawa Perak
- na sprzedaż - for sale - zu verkaufen - na prodej
- Odrestaurowane MZ Trophy nr 1
- Odrestaurowane Monet Goyon SV6U
- Farba do zbiornika paliwa.
- BMW R2 seria III i V
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz