piątek, 3 lutego 2017

BMW R12 Episode V


polerowanie wałka rozrządu


zaczynamy montaż


podgrzewany blok


wałek rozrządu, obsada, i koło napędu iskrownika na swoim miejscu


tak to wygląda....



łańcuszek SKF

zabezpieczenia zawleczką jak w 1940 roku

wał korbowy i wałek rozrządu spięte łańcuchem....


to już było, ale postanowiłem jeszcze raz...tematycznie ułożyć.
przeróbka odrzutnika i uszczelnienia filcowego na współczesny simmering

po odrzutniku nie widać śladu

kanałek pod wpust - idealny


czernione koło i szlifowana powierzchnia zawsze ładnie wyglądają

a tu oryginalna obsada łożyska i współczesny uszczelniacz.
Silnik z założenia ciekł olej, Świadczy o tym zagłębienie i otwór spustu oleju. 
Pomimo tego motocykle BMW uważa się że są pierwszymi motocyklami którymi można było jeździć w czystym ubraniu....



puzle 3D pomału składają się na obraz silnika R12

jedna z głowic miała 7 z 8 szpilek z gwintem M9x1 przerobionym na  M8


Ktoś przerobił szpilki bez wykręcania ich z głowicy... 
nie dziwię się, ponieważ bezinwazyjnymi metodami nie szło ich wykręcić.


spawanie nakrętek i grzanie głowicy przyniosło efekt...


7 z 8szt. uszkodzonych szpilek udało się wykręcić. 

koszt zakupu jednej szpilki 15zł + 15 zł nakrętka ....x 8 szt....łatwe do policzenia...


jeden z 5 ładnych gwintów

ale dwa były wcześniej przez kogoś męczone

ledwo widać zarys gwintu

felerne gwinty zostały usunięte ....

i naprawione wkładkami Heli Coil

na koniec wszystko przekalibrowane gwintownikiem 

nowe szpilki 

wkręcone na głębokość orginalnych 

i tak to wygląda....


nie mogłem się powstrzymać....podoba mi się....

błotniki w miejscach wzmocnień otrzymały pastę zabezpieczająca przed dostępem wody....



i  całe wnętrza zostały pokryte "barankiem" czyli warstwą bitumiczną.

woda nie ma szans


gdyby fabrycznie były tak robione, to dziś nie potrzeba byłoby replik.....
....CDN...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz