poniedziałek, 6 lutego 2017

BMW R12 - kranik paliwa.


Z motocyklem BMW R12 otrzymaliśmy także oryginalny kranik, dość mocno zmęczny






Najbardziej nadgryziony zębem czasu był odstojnik paliwa

dno powinno być płaskie, ale ktoś tak dokręcał śrubę że zostawiła ona ślad na korpusie

oprócz tego był zdeformowany i popękany....nie nadający się do dalszej eksploatacji

regenerację zaczęliśmy od szkiełkowania

poza odstojnikiem kranik ma bardzo ładne gwinty


Chciałem iść na łatwiznę i dokupić taki odstojnik od producenta replik....ale powiedział że nie sprzedaje osobno.......
więc postanowiłem zrobić go sam.

Operacja 10. planowanie czoła
Operacja 20 wykonanie nakiełka.
Operacja 30 zabielenie średnicy zewnętrznej
Operacja 40 Wykonanie moletki "radełkowanie"



Operacja 50 Wiercenie fi8
Operacja 60 Powiercanie na fi12
Operacja 70 Powiercanie na fi25
Operacja 80 wytaczanie wnętrza 
Operacja 90 Cięcie.

80% materiału  poszło w wióry

Przemocować - obrócić.
Operacja 100 Planować czoło

Przymiarka śruby mocującej

Przymiarka do korpusu

Ponieważ fabryczny kranik nie miał żadnych uszczelnień, postanowiliśmy zalutować odstojnik i śrubę mocującą.

Filterek paliwa z wymienioną siatką filtrującą  i nowy odstojnik

Nowa blaszka opisującą położenie pokrętła 


  koła uzbroiliśmy w nowe fartuchy 

i nowe opony KENDA

4.0x19

1 komentarz:

  1. super.lubię tu zaglądać.dobra robota Konrad.pozdrawiam.Stachu.

    OdpowiedzUsuń