wtorek, 19 sierpnia 2014

BMW R69S - Koła WEINMANN'a

Kto uważnie śledzi bloga zauważyć może co jakiś czas przewijający się wątek renowacji części do BMW R69S. Tym razem przyszła pora na koła. Dla lepszego podkreślenia sportowego charakteru motocykla, zamiast standardowych obręczy, koła zaplotłem na niemieckich obręczach z epoki - WEINMANN'a. Obręcze te w przekroju mają kształt dwuteownika, nadaje to kołom większą sztywność, co przekłada się bezpośrednio na większą pewność prowadzenia motocykla.
Standardowo piasty zostały wyszkiełkowane, bębny przetoczone, szczęki hamulcowe na nowo oklejone okładzinami a wszystkie duperele na nowo wycynkowane. Do kół założyłem "kołpaki" których renowację kiedyś opisywałem. Jednak po lakierowaniu mają odrobinę większą średnicę i nie chcą wskoczyć w zaniżenie w piaście. Rozwiązań na to jest kilka od usunięcia farby i zaklepania na mniejszą średnicę kołpaka tak by po malowaniu swobodnie wchodził w swoje miejsce, po powiększenie po 1mm na stronę zaniżenia w bębnie. Zastanowię się nad tym, która metoda jest właściwsza i mniej inwazyjna.
 Widok pod kołpakiem
 Logo WEINMANN'a potwierdzające oryginalność obręczy
 Z założonym kołpakiem
 Nakrętka nosi ślady po mechaniku kowalu. Trzeba będzie zaspawać i wywiercić nowe ładniejsze 
 Koło w całej okazałości
 Obręcze posiadają charakterystyczne dla BMW 5 przetłoczeń, zapobiegające spadnięciu opony kiedy złapiemy gumę.
   Obręcze posiadają charakterystyczne dla BMW 5 przetłoczeń, zapobiegające spadnięciu opony kiedy złapiemy gumę.
 Wyszkiełkowany bęben i nowo ocynkowane duperele
 Widok od strony szczęk
Koła w całej okazałości 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz