Jako że są już w drodze obręcze Borrani postanowiłem rozebrać koła. Kilka pierwszych szprych odkręciłem, miałem nawet plan, że może szprychy zostawić oryginalne, jednak kiedy urwała się pierwsza, w ruch poszła szlifierka. ZAWSZE!!! przed rozebraniem koła należy je pomierzyć, jakie ma przesunięcie obręcz względem piasty. Jest to warunek konieczny żeby po złożeniu kół motocykl zachował jednośladowość. Bębny w tym motocyklu składają się z 2 części, aluminiowej i stalowej. Takie rozwiązanie komplikuje mi zadanie bo miałem w planie pomalowanie stalowej części lakierem proszkowym, ale skomplikowany kształt utrudnia skuteczne zabezpieczenie przed pomalowaniem części aluminiowej, chyba zostanę przy lakierze tradycyjnym. Jako ciekawostka wrzucam zdjęcia oryginalnych dętek i opon GOOD YEAR'a.
Następnie w rozkręciłem amortyzatory - tradycyjnie wysypał się z nich rdzawy pył.
Resztę moich działań widać na fotkach,
W tym wypadku krawędź bębna pokrywa się z krawędzią obręczy.
Bębny składają się z 2 części. Na poniższym zdjęciu "góra" jest aliminiowa a "dół" - żeberka -stalowe, widać to po różnicy kolorów.
Z amortyzatorów wysypał się już tradycyjnie rdzawy pył
Filtr powietrza - na wskroś przeżarty przez korozję. Może to i dobrze. Mam plan jak zachować oryginalny wygląd przy zastosowaniu współczesnego elementu filtrującego.
Takie postępowanie wyjdzie na zdrowie dla silnika.
To dotknięcie śrubokrętem spowodowało taką wyrwę.
l
Lakierować będziesz proszkowo? Bo przy bardzo starannym zabezpieczeniu części detalu np. silikonem termoodpornym i specjalną taśmą jest możliwe pomalowanie tej piasty proszkowo. Czy rama i inne detale tez będą proszkowo lakierowane?
OdpowiedzUsuńmalarz proszkowy z malarni na Sejneńskiej.
OOOO witaj. od razu lepiej się rozmawia jak się zna rozmówcę.
OdpowiedzUsuńChętnie piasty bym pomalował. Rama i reszta będą pomalowane tradycyjnie.