Farba do zbiornika paliwa.




Ostatnio MC przeżywa urodzaj na renowację zbiorników paliwa. Wydaje nam się że prawdopodobnie mamy najwięcej udokumentowanych renowacji zbiorników w necie, a na pewno w polskim necie.... trochę się już na tym znamy.... Tymi renowacjami zdobyliśmy doświadczenie, którym chcielibyśmy się z Wami podzielić. Oszczędzić waszych ukochanych maszyn i Was od przykrych sytuacji. Czasami nie wszystko nam wychodziło i były chwile irytacji.... bo jak nazwać to że po 3 dniach od wlania paliwa do zbiornika, cała "specjalistyczna" farba do zbiorników paliwa z allegro odstała płatami..... Motocykl gotowy, zbiornik pięknie wymalowany na zewnątrz, i w środku. Zostało tylko zalać zbiornik paliwem i cieszyć się z jazdy.... tak było przez pierwsze 2 dni....potem cała farba z wnętrza zbiornika odstała płatami.... i to w 2 zbiornikach.... Nasza wina? czy "markowa" farba do zbiorników paliwa była do Du...py.? mamy potwierdzone fotografiami 3 przypadki z jednej dostawy z Allegro.... Przypadek? Może....
Takie wypadki to też nasze doświadczenie, irytujące doświadczenie....
Dlatego chcielibyśmy wam oszczędzić takich wpadek.....i problemu z czyszczeniem wnętrza zbiornika z farfocli farby, rzekomo do zbiorników.  A może to był podkład epoksydowy....używany w lakiernictwie samochodowym.... wie to ten co to rozlewał w plastikowe butelki....
Chcemy Wam  zaproponować farbę odporną na wszelakie chemikalia, przetestowaną, rekomendowaną i używaną przez MC. Profesjonalną farbę która znajduje zastosowanie w produkcjach militarnych.... Odporną oprócz chemikaliów, jeszcze na zmienne warunki temperatury, od -40 do 160*C. Kwasy, zasady, woda morska jej nie straszna....
Dla ortodoksów mamy 2 kolory do wyboru..... czerwony tlenkowy - dokładnie taki, jakim wymalowane są fabrycznie wnętrza zbiorników paliwa motocykli BMW i kolor popielaty, dla tych co lubią wygląd sterylnego,  jasnego wnętrza.
Oprócz tego że uważamy naszą farbę za najlepszą to dajemy jej więcej niż inni.
Przetestowaliśmy że popielata farba z allegro, jest w takiej ilości, że przy nieumiejętnym rozprowadzeniu nie wystarcza na zakrycie całego wnętrza zbiornika....przerabialiśmy i takie wypadki - wpadki.... Nie ma nic bardziej irytującego jak gwarancja sprzedawcy że farby wystarcza na 25 litrowy zbiornik paliwa..... a nasz 12 litrowy wymalowany jest do połowy.....i co z tym teraz zrobić?
Naszej farby NA PEWNO wystarczy Ci na każdy motocyklowy zbiornik paliwa....nawet jeśli malujesz go pierwszy raz.... ba, twierdzimy nawet że przy odrobinie wprawy można tą ilością wymalować 2 zbiorniki paliwa.... ale na pewno na jeden Ci wystarczy.
Nie sprzedajemy powietrza w puszce....jak niemiecki producent czerwonej farby.... Jak ją pierwszy raz zamawiałem to myślałem że wreszcie znalazłem idealną farbę. Tak było.... dopóki nie otworzyłem DUŻEJ puszki i nie zobaczyłem farby na dnie..... Poczułem się jakbym otworzył napompowaną paczkę CHIPSÓW  i wiadomo w jakiej części jest ona wypełniona....Wracając do tej farby, co pisze producent? "Opakowanie umożliwia dolanie rozpuszczalnika..... "oczywiście tylko po co kiedy farba ma konsystencję wody.... tani chwyt marketingowy.....
Nasza puszka też została tak dobrana że umożliwia dolanie rozpuszczalnika (tylko po co?).... i farby wcale nie jest tylko na dnie. Można w puszcze wygodnie połączyć 2 komponenty i dokładnie je wymieszać lub po zamknięciu wieczkiem zrobić "szejka".
Odporność farby na chemikalia jest taka, że  prawdopodobnie nadaje się do zabezpieczania również wnętrz zbiornika paliwa które będa później chromowane.... każdy kto oddawał zbiornik do chromowania wie, w jakim stanie jest wnętrze kiedy wraca z galwanizerni....  Przy użyciu tej farby wnętrze nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia.... Piszemy prawdopodobnie, bo już wymalowane pierwsze 2 testowe zbiorniki czekają na chromowanie,  . Jesteśmy niemal pewni że farba się sprawdzi, ale na razie to tylko nasze przypuszczenia..... nie lubimy być gołosłowni...potwierdzimy to zdjęciami... Bo gdybyśmy nie byli pewni że wytrzyma, to po co tracilibyśmy czas i farbę na malowanie.....naszym zdaniem galwaniczna chemia to najcięższa próba jakiej można poddać farbę.
Nasza farba ma jedną wadę jest najtańsza w przeliczeniu na ml pojemności z innymi dostępnymi farbami do zbiorników paliwa.....
Koszt zestawu komponent I + II to 99zł..

To który kolor zamawiasz? Czerwony tlenkowy czy popielaty? Dzwoń śmiało.... 600 019 128 lub pisz....motors-creator@wp.pl   .... masz jakieś uwagi, pytania podziel się nimi z nami.... Polecam  MC Konrad Bagnowski

PS. jak ktoś nie widział renowacji naszych zbiorników to polecam przeczytać TO

Najczęściej zadawane pytania

-Jak przygotować zbiornik.

NAJWAŻNIEJSZYM czynnikiem gwarantującym dobrą aplikację farby jest BARDZO DOKŁADNE odtłuszczenie malowanej powierzchni. Farba jest w stanie znieść kwasy w procesie galwanizowania, ale nie poradzi sobie z tłustą powierzchnią – po wlaniu paliwa zacznie się odspajać. Należy na to zwrócić szczególną uwagę jeśli zbiornik jest od motocykla dwusuwowego gdzie paliwo jest wymieszane z olejem.
Farba posiada właściwości gruntujące i łączy się z korozją nalotową. Jednak im dokładniej oczyszdona/przygotowana powierzchnia tym lepsze przyleganie.
Jeśli to możliwe to najlepszym sposobem jest wypiaskowanie wnętrza zbiornika.
Można tez pozbyć się korozji wlewając do zbiornika odrdzewiacz (np. FOSOL), wrzucając śruby, nakrętki etc... i potrząsać zbiornikiem.

Czym odtłuścić zbiornik?

Do odtłuszczenia zbiornika można użyć aktywnej piany, zmywaczy typu benzyna ekstrakcyjna lub zmywacz silikonowy stosowany w lakiernictwie.

Jak aplikować farbę?

Najczęstszą metodą aplikacji jest wlanie farby do zbiornika i rozprowadzenie jej po wnętrzu.
Farba jest stosunkowo gęsta i najłatwiej się rozlewa gdy jest jej dużo, dlatego jeśli zbiornik jest z „garbem” na ramę należy ją wlać do jednej połówki zbiornika. Podczas rozprowadzania należy unikać sytuacji gdzie powstają niezamalowane „wyspy” na malowanej powierzchni. Trudno jest zmusić farbę do ich pokrycia. Ponieważ farba jest gęsta chętniej będzie chciała opłynąć wyspę niż ją pokryć. Gdyby się tak zdarzyło można pomóc sobie sprężonym powietrzem z pistoletu do przedmuchiwania (należy użyć niskiego ciśnienia i wykonać tę czynność ostrożnie, trzeba uważać żeby nie pochlapać się farbą)
NAJWAŻNIEJSZĄ czynnością po pomalowaniu wnętrza jest zlanie nadmiaru farby. Jeśli tego nie uczynimy gruba warstwa przy całkowitym wyschnięciu popęka. Jeśli konstrukcja zbiornika uniemożliwia usunięcie farby można ją odessać strzykawką z przewodem.
Należy kontrolować schnięcie farby do momentu aż przestanie spływać po ściankach. Do tego czasu należy okresowo obracać zbiornik tak by nie dopuścić do spłynięcia całej farby na dno.
Można przyspieszyć schnięcie umieszczając we wnętrzu zbiornika pistolet do przedmuchiwania z lekko uciśniętym spustem. Stworzenie nadciśnienia we wnętrzu zbiornika spowoduje że rozpuszczalnik który odparował nie będzie rozpuszczał farby która już „zastygła” na ściankach.

Najczęstsze błędy
  • po wlaniu paliwa farba „spuchła” powstały bąble.
    99% nie dokładnie odtłuszczona powierzchnia.
    Wlanie paliwa nastąpiło przed całkowitym wyschnięciem farby
  • cała farba spłynęła na dno zbiornika.
    Temperatura ścianek zbiornika zbyt niska, (malowanie w zbyt niskiej temperaturze)
    Brak kontroli nad procesem schnięcia (brak obracania zbiornika podczas schnięcia)
    Nie usunięcie nadmiaru farby
  • farba na dnie popękała stworzyła się struktura „wyschniętego piasku na pustyni”
    Nie usunięty nadmiar farby z wnętrza zbiornika


czerwony tlenkowy jest tak dobry że nawet aparat fotograficzny nie jest w stanie sobie z nim poradzić.... faz kolor jest krwisto czerwony....


a raz jest marchewkowy..... ale to tylko zdjęcie, 
jedno i drugie to ten sam kolor - czerwony tlenkowy....


każdy kto widział oryginalnie pomalowane wnętrze zbiornika np. BMW - wie o jaki kolor nam chodzi.... nasz jest IDENTYCZNY


nadający wnętrzu zbiornika sterylności - szary popielaty.....

przetestowaliśmy wszystko co jest dostępne na naszym rynku.... i to nie w jednostkowych przypadkach.... tylko trochę tego zużyliśmy....


zdarzały się nam i takie (przykre) wpadki....ale na nich też buduje się doświadczenie....


Dlatego  uważamy że nasz wyrób jest najlepszy, najuczciwszy, bo jest wynikiem ciągłych poszukiwań najlepszych rozwiązań.... 
chcielibyśmy żeby zyskał też Waszą aprobatę.... 
i farba do wnętrz zbiornika paliwa Motors Creator była farbą pierwszego (jedynego) wyboru....
my nie jesteśmy tylko jej sprzedawcami, my sami jej używamy....polecam KB.


6 komentarzy:

  1. MMP www.mmp.net.pl? Mają bardzo wszechstronną ofertę. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyszła mała paczka myślałem że będzie mało tej farby, a wystarczyło spokojnie na 2 baki motorynki i Komarka. Bardzo dobry produkt. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wysokiej jakości zbiorniki od producenta znajdziesz tutaj https://www.ekonstal.pl/ Zobacz sobie. Może akurat znajdziesz w ofercie to czego szukasz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pacjent/ka to Yamaha Xj 900 S Diversion. Bak w tragicznym stanie. Kupić zbiornik czy zabezpieczyć stary? Używane na rynku wtórnym są w takim samym stanie, albo gorsze. Zbiorniki w super stanie z zagranicy w cenach kilkuset euro. Padła decyzja na renowacje, ale tylko wewnętrzną powłokę. Farba pokryła zbiornik 24 litry bardzo dokładnie. Sam proces jest pracochłonny i trochę trwa, ale efekt jest zdumiewający. Po pięciu dniach zalałem bak do pełna paliwem i pojechałem w góry. Minęły już 3 lata i powloka nawet się nie odbarwiła. Użyłem jasno szarej żeby sprawdzić czy rdza nie wyjdzie. Polecam z całego serca. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Doceniam twojaą specjalistyczną wiedzę na temat renowacji. Z boku to wygląda prosto, ale to pewnie tylko pozory :)

    OdpowiedzUsuń