Proces kompleksowej renowacji koła przebiega na:
- zdjęciu ogumienia,
- pomiarze asymetrii obręczy względem piasty. (najczęściej w tylnych kołach) Nieuwzględnienie tego skutkować będzie tym, że motocykl zostawiać będzie 2 ślady.
- fotografowanie sposobu zaplecenia koła dla kół z nietypowym szprychowaniem
- rozszprychowanie koła
- wyjęcie łożysk z piasty
- umycie i odtłuszczenie elementów
- piaskowanie / szkiełkowanie piasty i obręczy
- czyszczenie szprych i ich cynkowanie lub zamówienie nowych często robionych pod nasze zamówienie.
- 3 warstwowe lakierowanie proszkowe elementów (podkład, kolor, lakier bezbarwny dla lepszego połysku)
- zakup i montaż nowych łożysk i uszczelniaczy
- szprychowanie koła
- centrowanie z zachowaniem asymetrii
- ręczne wykonanie szparunków na obręczach.
- montaż ogumienia
Poniżej kilka przykładów renowacji.
Koła EMW R-35;
Efekt końcowy - trudno uwierzyć że to te same koła
Pospolite koła do WSK
W wersji z malowanymi obręczami
Efekt po centrowaniu
Standardowo piasty zostały wyszkiełkowane, bębny przetoczone, szczęki hamulcowe na nowo oklejone okładzinami a wszystkie duperele na nowo wycynkowane. Do kół założyłem "kołpaki" których renowację kiedyś opisywałem. Jednak po lakierowaniu mają odrobinę większą średnicę i nie chcą wskoczyć w zaniżenie w piaście. Rozwiązań na to jest kilka od usunięcia farby i zaklepania na mniejszą średnicę kołpaka tak by po malowaniu swobodnie wchodził w swoje miejsce, po powiększenie po 1mm na stronę zaniżenia w bębnie. Zastanowię się nad tym, która metoda jest właściwsza i mniej inwazyjna.
Widok pod kołpakiem
Logo WEINMANN'a potwierdzające oryginalność obręczy
Z założonym kołpakiem
Nakrętka nosi ślady po mechaniku kowalu. Trzeba będzie zaspawać i wywiercić nowe ładniejsze
Koło w całej okazałości
Obręcze posiadają charakterystyczne dla BMW 5 przetłoczeń, zapobiegające spadnięciu opony kiedy złapiemy gumę.
Obręcze posiadają charakterystyczne dla BMW 5 przetłoczeń, zapobiegające spadnięciu opony kiedy złapiemy gumę.
Wyszkiełkowany bęben i nowo ocynkowane duperele
Widok od strony szczęk
Koła w całej okazałości
Koło kupiłem na Allegro. Cena była atrakcyjna, jednak kupujący nic nie wspomniał w opisie że obręcz jest skorodowana na wylot.
W pierwszym momencie po rozpakowaniu paczki ogarnęła mnie złość, że dałem się nabrać. Jednak w myśl powiedzenia " co nas nie zabije, to nas wzmocni" w mojej głowie powoli rodził się plan reanimacji skorodowanej obręczy. Poza korozją obręcz jest IDEALNIE prosta. Bicie boczne wynosi TYLKO 1milimetr!!! To jest chyba najlepsza przedwojenna obręcz jaką miałem w rękach. Zazwyczaj restauruję koła zakładając współczesne repliki, jednak tym razem to stan koła zadecydował że zostałem przy oryginale. Przedwojenne obręcze BMW są charakterystyczne ponieważ posiadają 5 przetłoczeń zapobiegających ssunięciu się opony z felgi przy złapaniu "kapcia". Dziś zamiast zdjęć umieszczam filmik z renowacji obręczy.
Charakterystyczna przedwojenna obręcz BMW z 5 przetłoczeniami zapobiegającymi zsunięciu się opony z felgi przy spadku ciśnienia w dętce.
Tak to wyglądało na początku - na szczęście tylko na pewnym odcinku.
Dawca rantu
Przymiarka i spawy punktowe
I już po transplantacji - wydaje się że koło jeszcze długo posłuży
No i koło uratowane. Super bo to coraz rzadsze fanty. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńWOW. Zawsze mnie satysfakcjonuje takie zestawienie zdjęć przed i po renowacji. Zrobiłeś kawał dobrej roboty.
OdpowiedzUsuńMam koła od wsk 125 do renowacji. Chciałbym je kompleksowo odnowić. Jaki koszt takie usługi. Poproszę o wycenę różnych opcji. Nawet z oponami i dentkami. Pozdrawian
OdpowiedzUsuńWitam. Planuje regenerację (kół od Jawy 50 jakie według Pana mogą być koszty w przybliżeniu oczywiście. Chciałbym żeby wyglądały jak nowe. Pozdrawiam Piotr.
OdpowiedzUsuńWitam prosze o kontakt telefoniczny 511790958. Posiadam kilka kol do renowacji kola od wsk
OdpowiedzUsuńWitam jaki koszt renowacji kół od simsona s51
OdpowiedzUsuńWitam jaki koszt renowacji kół wfm?.
OdpowiedzUsuń