Plusy i minusy obu technik lakierniczych.
metoda tradycyjna
+ to że nie bedzie odróżniać się kolorem/połyskiem od innych elementów motocykla,
+ taką metodą polakierowany był oryginalnie motocykl
-bardzo duża pracochłonność trzeba zmatowić warstwy przed nałożeniem kolejnych.
-trudno domalować wszystkie zakamarki
-duże zużycie farby ze względu na kształt elementów (dużo farby idzie "w powietrze")
Metoda proszkowa
+lakier dociera do wszystkich zakamarków, dzięki elektrostatyce.
+szybkość lakierowania po wygrzaniu W TEMP. 200*C lakier uzyskuje w 100% wszystkie swoje parametry
+bardzo dobre przyleganie farby do podłoża
+nie wymaga dużej pracochłonności jak
-metoda nowoczesna, nie stosowana w epoce w której powstała MZ
-teoretycznie mniejszy połysk
-kolor może odróżniać się od reszty elementów malowanych "na mokro"
Zdecydowałem się na metodę proszkową. Zostały nałożone 3 warstwy farby
-podkład
-farba czarna
-proszkowy lakier bezbarwny w celu uzyskania jeszcze większego połysku
Efekty poniżej (na przykładzie siedzenia, reszta elementów zawinięta-zabezpieczona folią narazie nie rozpakowuję żeby nie uszkodzić), pomimo wcześniejszych obaw jestem z efektów bardzo zadowolony
Lakierowanie 3 warstwowe to koszt 150zł.
Piaskowanie to kolejne 200zł. W sumie 350zł doliczone do wcześniejszych wydatków.
To ostatnie chwile starego lakieru na MZ, Część elementów które mają być pomalowane w pierwszej kolejności trafiła do piaskowania.
Witam. Chciałem zapytac w jakiej malarni malowałeś elementy proszkowo??
OdpowiedzUsuńPoszukujesz dobrych farb? W mojej opinii na stronie internetowejwww.cromadex.plznajdziesz wszystko czego Ci trzeba. Gorąco polecam!
OdpowiedzUsuńNa stronie MMP title="farby proszkowane">www.mmp.net.pl jest w czym wybierać.Gorąco polecam!
OdpowiedzUsuńTeż jak kiedyś zobaczyłem efekt po malowaniu proszkowym to byłem pewien, że to są nowe części a nie tylko pomalowane. Ta firma daje radę w tym zakresie https://gelp.pl/ na najlepszych farbach pracują. Po takim malowaniu efekt jest trwały, nie ma zacieków, odprysków, farba równo wszędzie położona. Ręcznie nie ma możliwości tak pomalować.
OdpowiedzUsuńKiedy chodzi o same kwestie związane z motoryzacją to ja jeszcze chcę powiedzieć, że mnie przede wszystkim interesuje to aby zawsze móc dojechać do celu. Jednak gdy przytrafi się jakaś awaria pojazdu to wtedy dopiero dzwonię po pomoc drogową https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ i to jest najlepszy z możliwych wyborów.
OdpowiedzUsuńKiedy Twój stary samochód nie nadaje się już do użytku, warto skorzystać z usług profesjonalnej auto kasacji. Firma, której możesz zaufać, to https://kasacja-sandomierz.pl/. Działają zgodnie z obowiązującymi przepisami i posiadają odpowiednie zezwolenia, co daje Ci pewność, że proces likwidacji pojazdu przebiegnie zgodnie z prawem. Dodatkowym atutem jest możliwość odbioru samochodu z miejsca, co jest wygodne i oszczędza Twój czas. Poza tym, firma dba również o aspekt ekologiczny, podejmując działania zgodne z zasadami ochrony środowiska. Jeśli chcesz pozbyć się starego samochodu w sposób bezpieczny i legalny, skontaktuj się z kasacja-sandomierz.pl i ciesz się korzyściami, jakie to przyniesie.
OdpowiedzUsuńPiaskowanie to chyba najlepsza metoda na pozbywanie się wszelkich pozostałości starych lakierów i farb. Szybka robota, która daje dużo satysfakcji. Natomiast jeśli chodzi o lakierowanie to dawniej bawiłem się z lakierami w puszkach. Niestety nie jest to zbyt wydajne, a efekty mizerne. Przerzuciłem się na lakierowanie proszkowe i super efekty. Polecam!
OdpowiedzUsuńBiorąc pod uwagę fakt, że większość z nas codziennie używa samochodu, ważne jest, aby wiedzieć, jak o niego dbać. eśli nie masz pewności, jaki jest stan płynu chłodniczego w twoim aucie, warto zerknąć na ten link: https://vozilla.pl/nie-wiem-jaki-mam-plyn-w-chlodnicy-jakie-to-ma-znaczenie/ . Tam znajdziesz przydatne informacje na temat tego, jak wybrać odpowiedni płyn i jak zadbać o jego regularną wymianę.
OdpowiedzUsuń