niedziela, 16 września 2012

Prostowanie tłumika

Od chwili napisania posta "CO W NAJBLIŻSZYM CZASIE" minęło ponad 9 miesięcy. Dopiero teraz zaistniała potrzeba zbudowania "maszynki do prostowania tłumików". Dla tych którzy nie pamiętają/nieznają posta zachęcam jeszcze raz do przeczytania (jeden z pierwszych postów)

Tłumiki w starych motocyklach prawie zawsze są uszkodzone, niejednokrotnie z ich wyglądu można "przeczytać" historię motocykla. Przywrócenie ich do stanu świetności często jest bardzo kłopotliwe. Łatwiej jest gdy tłumiki są rozbieralne, ale i w ich przypadku łatwo nie jest. Jak dostać się do wnętrza rury/stożka by wyklepać wgniotki tak by po chromowaniu tłumik był idealnie prosty? Długo te pytanie kręciło mi się po głowie. Rozwiązanie okazało się proste. Zmodyfikowałem PLANISHING Machine tak by można było prostować rury.
Jak maszyna pracuje można zobaczyć na filmiku poniżej, a efekty po 10 min. pracy na następnym. Jeszcze kilka minut pracy i tłumik będzie wygladał idealnie. Dla lepszego podejścia do wgniotki rozciąłem go po oryginalnym spawie. Po prostowaniu pospawam spowrotem i nie będzie śladu po naprawie.
 
 

Efekt po 10 min pracy.
 









24 komentarze:

  1. Fajnie, że zrobione jest samodzielne. Nie bałeś się, że coś będzie nie tak? Można było wybrac się do fachowca, czy się nie opłaca?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydało się, dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wkońcu zebrałem się w sobie i naprawiłem ten tłumnik, moja irytacja sięgała granic :D Dzięki wielkie za poradnik ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No poradnik jest naprawde genialny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prostowanie tłumika nie należy do przyjemnych czynności :) Dzięki za dobry poradnik, bo aktualnie nie wiem jak się za to zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przy prostowaniu trzeba uważać i robić wszystko bardzo precyzyjnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Dość ciekawie pokazałeś taką naprawę tłumika. Sam nie wiedziałem jak się za to zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio zabrałem się za taką pracę i z początku nie wiedziałem co robić. Twój poradnik wiele mi wytłumaczył

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy tutorial :) Prostowanie tłumika zawsze sprawiało mi problemy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele ciekawych informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam taki sam motor jak na pierwszym zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest w ogóle sens prostować tłumik? :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bym nie prostował tłumika tylko wymienił na nowy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż się dziwie że są jeszcze firmy, które prostują tłumiki. U mnie wchodziłoby w grę kupno nowego.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy fach, nie sądziłem że są osoby które wykonują taką profesje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja niestety się nie znam na tych rzeczach i zawsze wszystkie naprawy pojazdów załatwiam u mechanika. Nawet niedawno miała okazję mnie tak zawieźć pomoc drogowa http://www.pomocdrogowapoznan.pl/ i na całe szczęście wszystko dobrze się skończyło.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niektórzy sami decydują się na naprawy bo to też wychodzi taniej. Tylko trzeba mieć namiar na miejsce gdzie można zamówić części zamienne i tutaj bardzo dobrze sprawdzi się baza sklepów i hurtowni motoryzacyjnych motorejestr.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Ogólnie ja jestem zdania, ze bardzo istotną sprawą jest to aby mieć wiedzę również która de facto pomoc drogowa jest warta uwagi. Od siebie chcę powiedzieć, że jak coś to pomoc drogowa https://hol-max.pl/ jest doskonałym wyborem.

    OdpowiedzUsuń