sobota, 21 lipca 2018

Zundapp k800 - naprawa ramy


Uznałem że rama jako fundament motocykla będzie jednym z pierwszych naprawionych elementów. Każdy kolejny element motocykla w zasadzie do niej będzie  mocowany.
Rama nie była mocno uszkodzona, wyrwane mocowanie "katapulty" - siedzenia na jednej sprężynie, kilka niepotrzebnych otworów no i standardowo rozbity sześciokątny otwór stopki centralnej i podnóżków. Zastanawiałem się czy rozbitego otworu nie zaspawać i nie wypiłować nowego....ale moje lenistwo zwyciężyło i postanowiłem zrobić reperaturki tego miejsca.

tu powinien być sześciokątny otwór dla osi podnóżków i stopki centralnej


 otwór pod sześciokąt oryginalny wymiar otworu to 12,5mm 

najpierw zaprojektowałem kształty reperaturek a potem zleciłem wypalenie laserem
mniejsza to bedzie wstawka do ramy, większa to wewętrzne wzmocnienie na wzór orygilanlego.
po nałożeniu na oryginalny 6-kąt  odrysowałem na ramie kształt reperaturki

potem wywierciłem 4 otwory w naroznikach

i w ruch poszła szlifoierka kątowa


wewnętrzna strona ramy

tak się rozpędziłem że nie zrobiłem zdjęć ze spawania

otwór jak nowy. nawet nie widać że ścianka składa sie z 2 blach






druga strona ramy to samo a nawet gorzej

wnętrze ramy widać wzmocnienie wypalone na wzór oryginalnego.


wiercenie otworów, wycinanie pasowanie reperaturki i szczepianie....
narożniki ścięte żeby wewnętrzne wzmocnienie 

duże szczeliny i ukosowanie blach zaowocowało pełnym przetopem ramy i przyspawanie wewnętrznego wzmocnienia


widać pełny przetop spawanych elementów

pierwsze przymiarki podnóżków

następny etap to zamocowanie do ramy wcześniej wykonanej podstawki akumulatora


1 komentarz:

  1. No spawać chłopaki to Wy umiecie. I lubicie .... :) pozdrawiam
    lesnikr35

    OdpowiedzUsuń