niedziela, 25 listopada 2012

Sprężarka powietrza.

Najważniejszym elementem w procesie piaskowania jest sprężone powietrze. Za pojęciem sprężone powietrze kryje się sprężarka. Do wydajnego i efektywnego piaskowania potrzeba dużo powietrza pod ciśnienierm co się wiąże ze sprężarką o dużej wydajności przeznaczonej do pracy ciągłej. Takich sprężarek próżno szukać w marketach czy nawet w sklepach narzędziowych. Sprężarki tłokowe przeważnie przeznaczone sa do pracy przerywanej. Nawet najlepsze profesjonalne sprężarki tłokowe przeznaczne do warsztatów pracują w systemie 60/40 czyli 6 minut pracy 4 minuty "odpoczynku". A najczęściej jest to system 40/60 (4 min praca/6 min postój).  Takie sprężarki poległy by po kilku/kilkunastu co najwyżej kilkudziesięciu godzinach ciągłej pracy przy maxymalnej wydajności. Najlepaszą Polską sprężarką do pracy ciągłej jest sprężarka WAN AW. Jej wydajność to 80m3 powietrza na godzinę co daje 1200l/min. Silnik który ją zasila ma 11kW.!! Najlepszymi do piaskowania są sprężarki śrubowe jednak to są drogie urządzania. Moim problemem jest jednofazowe przyłącze w warsztacie, co radykalnie ogranicza wybór elektrycznej sprężarki. Dlatego mój wybór to sprężarka spalinowa. Kompresor taki  napędzany jest silnikiem spalinowym o mocy 8,5konia mechanicznego i  charakteryzuje się pracą ciągłą. Na podstawie wielkości silnika szacuję wydatek kompresora na około 800l/min. Dostałem do przetestowania taką sprężarkę  od zaprzyjaźnionej firmy. Jeśli się sprawdzi - odkupię ją. Po kilku latach bezczynności urządzenia dokonałem niezbędnego przeglądu zarówno silnika spalinowego jak i kompresora. Jeśli urządzenie sprawdzi się zajmę się poprawą jego wyglądu zewnętrznego. Ostatnie zdjęcie pokazuje rozmiary  urządzenia w odniesieniu do osoby o wzroście 175cm.






17 komentarzy:

  1. Ja mam sprężarkę z http://www.sprezarki-techem.com.pl/ o bardzo dużej mocy. Jest niezawodna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Długo szukałem, ale nie udało mi się zakupić naprawdę dobrej sprężarki powietrza. Niestety mój ulubiony sklep niedawno zamknął działalność, zanim zdecydowałem się na zakup.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wpis, takich właśnie nam trzeba, czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na prawdę świetnej jakości sprężarki i to profesjonalne, możesz kupic tutaj https://www.aerzen.com/pl.html . Ja zaopatruje sie w tym sklepie już od jakiegoś czasu i na prawdę uważam, że dysponują oferta bardzo odbrego jakościowo sprzętu

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis. Wszystkie informacje bardzo pomocne

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  8. Zainteresował mnie ten blog


    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny i bardzo wartościowy wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowicie wartościowe informacje. Super

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  12. Sprężarka śrubowa to bardzo potrzebne urządzenie, które świetnie sprawdza się szczególnie w przypadku instalacji przemysłowych.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny wpis jak i cały blog :)

    OdpowiedzUsuń