sobota, 1 grudnia 2012

Mz Trophy - Malowanie wnętrza zbiornika

Korzystając  z "wolnego" od garażowych prac wieczoru, postanowiłem opisać moim zdaniem ciekawą renowację wnętrza zbiornika paliwa.
 
Oddając elementy do piaskowania, zastanawiałem się czy wogóle warto piaskować zbiornik paliwa. Wyglądał wizualnie bardzo dobrze, wystarczyło go zmatować, zapodkładować i pomalować w kolorze RAL 1015 - ALABASTER. (Kolor 1015 to oryginalny kolor MZ Trophy, tak na marginesie identyczny z niemieckimi taksówkami).
Niemniej jednak doszedłem do wniosku że jak wszystko piaskowane  to wszystko.  Po odebraniu z piaskowania okazało się że zbiornik na wysokości 30mm od dna jest dziurawy jak sito. W zbiorniku musiała być woda,  do wspomnianej wysokości wyraźnie widać było jakby od linijki odrysowaną linię rozgraniczającą zdrowy obszar od skorodowanego. Postanowiłem zreanimować ten zbiornik. Większe dziury zaspawałem, a z drobnicą postanowiłem "powalczyć" w inny sposób, mianowicie pokryć całe wnętrze Emalią Sigmaguard. To profesjonalna farba epoksydowa
stosowana w przemyśle do zabezpieczania wewnętrznych
powierzchni zbiorników na paliwa i chemikalia. Po wyschnieciu tworzy gładką i twardą powierzchnię w kolorze szarym.

Najpierw całe wnętrze wytrawiłem FOSOLEM z wrzuconmi drobnymi gwoździami i podkładkami. Potrząsając zakręconym zbiornikiem usunąłem bardzo dokładnie produkty korozji. Po czym  dokładnie go umyłem wodą z detergentem (niezneutralizowany na koniec odrdzewiacz spowoduje efekt przyspieszonej korozji.) Wysuszyłem wnętrze i tak przygotowany zbiornik był gotowy do malowania od wewnątrz.
Wymieszałem wszystkie składniki, wlałem mixturę życia do środka i obracając zbiornikiem rozprowadziłem po całym wnętrzu. Emalia utworzyła w środku jakby SZCZELNĄ epoksydową wyściółkę. Dzięki temu zbiornik znów zrobił się szczelny i sterylnie czysty. Problem zapychania się kranika paliwa, filtra i gaźnika został raz na zawsze zażegnany.
Poza wyżej wymienionymi zaletami całe wnętrze ślicznie błyszczy się w popielato-szarym kolorze. W ten sposób można uratować każdy nawet najbardziej skorodowany zbiornik paliwa lub oleju. polecam

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz