sobota, 30 marca 2013

Koła....koła....koła

Przez ostatnie 3 miesiące przez warsztat Motors Creator przewinęło się kilkadziesiąt kół szprychowanych wszelakiej maści.  Od zabytków po supernowoczesne koła BMW GS'a, od typowych jak koła WSK czy SHL po takie rarytasy jak koła z włoskimi obręczami BORRANI - których kształtu felg nie da się pomylić z innymi. Kształt obręczy zarezerwowany tylko dla nich. Praca przy kołach sprawia mi wielką przyjemność. Czasami jest to tylko centrowanie a przeważnie są to kompleksowe renowacje kół.

Proces kompleksowej  renowacji koła przebiega na:
  • zdjęciu ogumienia,
  • pomiarze asymetrii obręczy względem piasty. (najczęściej w tylnych kołach) Nieuwzględnienie tego skutkować będzie tym, że motocykl zostawiać będzie 2 ślady.
  • fotografowanie sposobu zaplecenia koła dla kół z nietypowym szprychowaniem
  • rozszprychowanie koła
  • wyjęcie łożysk z piasty
  • umycie i odtłuszczenie elementów
  • piaskowanie / szkiełkowanie piasty i obręczy
  • czyszczenie szprych i ich cynkowanie lub zamówienie nowych często robionych pod nasze zamówienie.
  • 3 warstwowe lakierowanie proszkowe elementów (podkład, kolor, lakier bezbarwny dla lepszego połysku)
  • zakup i montaż nowych łożysk i uszczelniaczy
  • szprychowanie koła
  • centrowanie z zachowaniem asymetrii
  • ręczne wykonanie szparunków na obręczach.
  • montaż ogumienia

Poniżej kilka przykładów renowacji.

Koła EMW R-35;






Efekt końcowy - trudno uwierzyć że to te same koła





Pospolite koła do WSK









W wersji z malowanymi obręczami






Efekt po centrowaniu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz