Długo zastanawiałem się nad sposobem naprawy ramy.
-Wycinać i wstawiać nowy kawałek rury?
-Wycinać węzeł 3 rurek - wyprostować i wspawać spowrotem?
Zdecydowałem się spróbować bez wycinania. Gdyby się nie udało naprawić - zawsze można wyciąć i poprawić :)
Przyjąłem następującą strategię naprawy:
-wkładam do środka rurki tulejkę która zapobiegnie zdeformowaniu - zapadnięciu rurki podczas prostowania.
-wiercę otwór po przeciwnej stronie "rozdarcia". W tym otworze wykonam spoinę otworową która zapobiegnie przesunięciu się wewnętrznej rurki.
- wkładam tulejkę do środka ramy
- mocuję ją spoiną otworową
- zaginam "rozdarcie"
- spawam
- szlifuję spawy .
Jak zaplanowałęm tak i zdobiłem.
Otwór i spoina mocująca wewnętrzną wkładkę.
Wkładka wspomagająca prostowanie
Efekt po prostowaniu
"Pocerowana" rama
Po opiłowaniu spawów nie ma śladu po uszkodzeniu
-
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz