poniedziałek, 28 lipca 2014

Zundapp KS 601 - naprawa gwintu i polerka.

Dziś 2 tematy naprawa uszkodzonych gwintów oraz polerka aluminiowych elementów.
Pomału przyszedł czas na wykańczanie dupereli w Zundappie . Jednym z nich są obejmy gaźników. Podczas demontażu nie mogłem normalnie rozkręcić obejm mocujących  rurki łączące gażniki z filtrem powietrza. Musiałem uciec się do rozwiercenia łbów śrub. w jednej obejmie już ktoś rozwiercił gwint M6 na wylot i zsastosował nakrętkę tu wystarczyła kątówka. Natomiast w drugiej musiałem  wywiercić mały otwór w osi śruby, a następnie większym wiertłem wywierciłem łeb śruby.






Pozostał problem usunięcia śrub z zapieczonych gwintów. Bardzo trudno jest wywiercić otwór w osi śruby nie uszkadzając gwintu.
Dlatego postanowiłem naprawić gwinty stosując wkładki Heli'coil.
Są to stalowe sprężynki wkręcane w powiększony gwint.


Zacząłem od wywiercenia otworów fi 2mm, które następnie wywierciłem stosując wiertło z zestawu naprawczego.

Następnie nagwintowałem obejmy pod zewnętrzny gwint  sprężynki również gwintownikiem z zestawu.


W tak wykonany  gwint wkręciłem sprężynki o wewnętrznym gwincie M6. Obejmy gaźników odzyskały 100% sprawność.


Drugi temat to polerka elementów.
Zwlekałem z polerowaniem elementów aż do teraz kiedy to warsztat wzbogacił się o 3fazową szlifierkę. Szlifierka ta ma dla mnie wartość sentymentalną, gdyż odziedziczyłem ją po zmarłym dziadku,  warsztatu w którym dorastałem. Czekała na uruchomienie 10 lat, aż do teraz kiedy ją wyczyściłem i pomalowałem w kolorach Motors Creator.


Założyłem bawełniane tarcze polerskie  i zaczęła się "jazda". Pierwsze wrażenia nie były zbyt pozytywne. Tarcze miały ponad 10mm bicia które bardzo utrudniało pracę, wręcz ją uniemożliwiało. Jednak wyrównanie  tarczy pozwoliło na spokoją pracę. Jednak warsztat zamienił się w warsztat przędzalniany. Wszędzie kłębią się bawełniane kłaki. Dla porównania ilości kłaków zdjęcie butelki PET.



Na pierwszy bój poszły bębny






, potem szklanki amortyzatorów
 Stan wyjściowy 
 pozaginane ranty 


 I chropowata powierzchna.

 której doprowadzenie do poniższego stanu zajęło mi cały dzisiejszy dzień

....ale efekt jest niezły...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz