czwartek, 24 lipca 2014

Zundapp KS601 - test wydajniejszej pompy olejowej.

Po wielu bojach nadszedł czas kiedy wszystkie niezbędne elementy zostały zamontowane  do korpusu silnika. Oznacza to że nadszedł czas na przetestowanie nowej - wydajniejszej pompy olejowej oraz test drożności kanałów olejowych. Jak pracuje nowa pompa można zobaczyć na filmiku. Na filmie nie przedstawiałem ze względu na wylewający się poza silnik olej, ale sprawdziłem też drożność kanału doprowadzającego olej do wałka rozrządu. Na czas prób  zaślepiłem go kawałkiem uszczelki.

Pozytywny wynik testu magistrali olejowej to zielone światło na dalszy montaż. I tak zamontowałem podgrzany pierścień przedniego łożyska na wał. Następnie wcisnąłem na prasie tylne łożysko (NACHI Japan) w obsadę. zamontowałem obsadę pierścienia uszczelniającego.
Tak zmontowankomplet założyłem na wał i zablokowałem dzielonym pierścieniem zabezpieczającym, Dopiero w tak zmontowany komplet mogłem wcisnąć pierścień uszczelniający.
Włożyłem wał z tylnym łożyskiem i wcisnąłem do korpusu. Powiem tylko że wał podparty na 2 łożyskach obraca się BAAARDZO lekko. Bajecznie lekko wręcz bez żadnych oporów.
Muszę jeszcze zakręcić nakrętki na obsadzie łożyska, ale nie mogłem się posztrzymać żeby nie założyć na chwilę -  nowo wycynkowanego koła zamachowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz