wtorek, 22 września 2015

Kto pomoże?

Dzisiaj otrzymałem oto takiego maila..może ktoś będzie mógł pomóc więcej niż ja....



Dzień dobry,
jestem pracownikiem Instytutu Biologii Ssaków PAN w Białowieży (http://ibs.bialowieza.pl).
W naszym archiwum zdjęć natrafiłem na fotografię starego motocykla (którą zamieszczam w załączniku) opisaną jako pierwszy motocykl w naszym instytucie i prawdopodobnie pierwszy spalinowy środek transportu. Niestety motocykl nie przetrwał do dnia dzisiejszego i nikt nie wie co się z nim stało, zostało tylko zdjęcie. Mamy wystawę zdjęć prezentującą historię naszej placówki i chciałem zidentyfikować motocykl ze zdjęcia. Emerytowani pracownicy pamiętali, że był u nas kiedyś rosyjski IŻ i tą drogą znalazłem, że motocykl ze zdjęcia to prawdopodobnie IŻ-12. Dzięki temu trafiłem też na stronę pańskiego blog'a i zdjęcia z remontu takiego motocykla (http://motors-creator.blogspot.com/2012/05/12-iz12-lub-izh12.html).
Stąd też moja prośba o pomoc w identyfikacji marki i modelu naszego pierwszego pojazdu badawczego.
Pozdrawiam i z góry gorąco dziękuję za pomoc.






Czy to ten sam motocykl co na zdjęciu? Kto pomoże. Poniższe zdjęcia z mojego archiwum....myślę że to ten sam motocykl....dzisiaj to rarytas  warty 25000Euro....





2 komentarze:

  1. Witam.
    Faktycznie to IŻ-12. Posiadam kilka ogólnych zdjęć motocykla, gdy jeszcze stanowił kolekcję muzeum motoryzacji w Rydze. Chętnie się podzielę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te starsze motocykle wyglądały obłędnie. Może dlatego coraz więcej marek decyduje się dać w swojej ofercie motocykli wzorowanych na starsze modele. Sam kupiłem dzięki szybkiej pożyczce z https://taktofinanse.pl/pozyczka-takto kupiłem motocykl typu scrambler, który wygląda jakby żywcem był wyjęty z lat '60

    OdpowiedzUsuń