wtorek, 12 stycznia 2016

HONDA CBX 1000

Jak już kiedyś pisałem, nie ma znaczenia czy robimy 100 letni motocykl czy coś współczesnego. Dajemy radę sobie ze wszystkim. Moja ponad 20 letnia "kariera" ewoluowała w różnych kierunkach, od zabytków poprzez rasowanie silników, skutery aż do współczesnych motocykli japońskich.
Ostatnio do naszego warsztatu trafił Youngtimer z 1979 roku, co jak na nasz warsztat jest motocyklem młodym.....
Ten młodzieniaszek to klasyka gatunku, nie pohamowana przez księgowego ekwisencja myśli inżynierskiej lat '70....6-cylindrowa Honda CBX 1000. 37 letni motocykl z przebiegiem TYLKO 10tys mil!!!.
Niemniej jednak czas zrobił swoje i przyszło nam wymienić stwardniałe uszczelki. Motocykl jest w DOSKONAŁYM stanie zarówno wizualnym jak i technicznym. Idealny stan wnętrza silnika potwierdza niski przebieg motocykla.
CBX 1000 - kwintesencja

włożenie 6 tłoków jednocześnie do cylindrów jest niemożliwe, dlatego najpierw zamontowaliśmy pojedynczo tłoki i cały komplet zamontujemy do korpusu.


nowiutki komplet uszczelek....

zaczynamy....

części jest tyle że brakowało nam stołu....

najpierw zmontowaliśmy cylindry do korpusu silnika....


skrzynia jak i cały silnik bez oznak jakiegokolwiek zużycia....

po cylindrach pora na wał i skrzynię....

ta nakrętka wyhamowała prace na 2 dni....nie chcieliśmy zostawiać po sobie śladów w silniku,....

dlatego zaprojektowałem, narysowałem i zleciłem wypalenie laserem przejściówki dzięki której  dało się odkręcić nakrętkę zwykłym kluczem, bez kaleczenia jej.

24 zawory, 48 sprężyn, 4 wałki rozrządu , 24 szklanki popychaczy, 16 podpór wału.....itd
to co widać na zdjęciu to jeszcze nie wszystko w temacie głowicy. Stołu było za mało....

i kto to teraz poskłada???

jakoś się udało.....i nawet nic nie zostało....

majstersztyk.....jak to projektowali to nie było jeszcze komputerów.....

CBX 1000....

8 komentarzy:

  1. Piękny silnik :)
    a z tym kluczem na nakrętkę to niezły patent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna robota, piękny silnik. Rzadko udaje się podpatrzeć takie maszyny "od środka". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Miła odmiana od technologii z lat 30-tych, ten silnik wygląda już poważnie, zwłaszcza jak na lata 70-te... my wtedy mieliśmy super WSK-i, trudne zresztą do dostania, a jak ktoś miał szczęście, to MZ lub Jawę mógł kupić... taki CBX to był chyba wtedy kosmos. Mój znajomy jak kiedyś zobaczył taki motor powiedział, że wtedy wszystkie dziewczyny byłyby jego:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Właściciel chciał zobaczyć co jest w środku, to ma. Kto bogatemu zabroni ? Kurcze ile toto kosztuje taki motor...? Na pewno z ameryki sprowadzony ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Motocykl jest do sprzedania za 40000pln. Rodzynek z takim przebiegiem i w takim stanie to prawdziwy rarytas.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lepsze niż gołe baby w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lepsze niż gołe baby w internecie.

    OdpowiedzUsuń