Do BMW R35 produkuje się repliki praktycznie wszystkiego, prócz ramy i zbiornika. Przynajmniej ja nie słyszłem żeby ktoś to produkował. Mając ramę i silnik można złożyć motocykl.
Zbiornik paliwa od mojego BMW R35 który sam kiedyś zakwalifikowałem "na złom" postanowiłem zreanimować. Przyczynkiem do jego reanimacji była naprawa agonalnych błotników BMW R67/2.
jak zwykle piaskowanie ujawnia takie kwiatki. W "dziurach" widać resztki szpachli Ktoś do sprzedaży próbował ukryć jego faktyczny stan. Ktoś inny wcześniej próbował go naprawiać, rozciął go, nic nie połatał i pospawał migomatem!!! widać też dawne ślady napraw mosiądzem....
stan po piaskowaniu z 1012 roku. moja decyzja - na złom.....
widać krawędzie pospawane migomatem.....ta technika nie nadaje się do zastosowania w tym przypadku. Blacha jest cienka i pordzewiała, migomat nie zapewnia szczelności. wypala dziury,
Tutaj można stosować spawanie palnikiem acetylenowo-tlenowym, lutowanie twarde mosiądzem lub technikę TIG.
widać dziury i dawne naprawy mosiądzem.
druga strona "medalu"
znalazłem w sobie natchnienie żeby zreanimować zbiornik. wyciąłem najbardziej skorodowaną część zbiornika i w jego miejsce wstawiłem zdrową blachę. Punkty szczepienia wykonałem MIGomatem
spawanie "ciągiem" wykonałem TIGiem
oszlifowanie spoiny prawie zaciera miejsce łączenia.
wgłębienie na mocowanie siedzenia postanowiłem wyciąć i dorobić nowe.
jak pomyślałem tak i zrobiłem, co prawda wykonałem je z jednego kawałka blachy, ale musiałem zrobić nacięcia żeby "zebrać" trochę materiału.
zacząłem od przyspawania kawałka blachy do kwadratowego profilu stalowego
kilka ruchów młotkiem i gotowe, zdjęcia tego nie oddają ale na żywo wygląda to całkiem nieźle
zostało do połatania kilka drobnych otworów
z tyłu wszystko już na swoim miejscu....
w sobotę po pracy złożyłem na gotowo też przód.
zostały do zanitowania pałąki przedniego błotnika
ale muszę zamontować na gotowo też silnik, bo od rury wydechowej do błotnika jest 10mm.
To prawda: części, które kiedyś wywalało się, dziś się reanimuje. Tak jest już nawet w częściach naszych polskich wsk/wfm. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńkurs spawacza to doskonała okazja dla osób, które chcą zdobyć umiejętności i certyfikaty w zakresie spawania. Kursy te oferują kompleksowe szkolenie teoretyczne i praktyczne, obejmujące różne metody spawania, takie jak MIG, TIG i MMA. Dzięki profesjonalnym instruktorom, uczestnicy kursu mogą zdobyć niezbędne wiedzę i doświadczenie, które są wymagane na rynku pracy. Kurs spawacza kończy się egzaminem, po którym uczestnicy otrzymują certyfikat potwierdzający ich kwalifikacje, co otwiera drogę do wielu atrakcyjnych ofert pracy w branży spawalniczej.
OdpowiedzUsuń