wtorek, 21 lutego 2012

Wał korbowy



EDYTOWANE 22.02.12
Dzięki uprzejmości dealera mz firmie INTR-MOT dostałem informację że kupiony przeze mnie wał jest do 5-biegowej wersji i NIE PASUJE do mojego silnika.  Ja nie jestem na tyle biegły w temacie MZ żeby takie może i oczywiste niuanse wyłapać.
Jeszcze raz dziękuję za informację.


Pomierzyłem dziś wał korbowy w przyrządzie kłowym. Bicie promieniowe na czopach łożyskowych wynosiło 0.01 i 0.02mm więc jest to wynik bardzo dobry. 

Zrobiłem też próbę pokrycia stożków, wału i sprzęgła. Pokrycie to jest próba w której sprawdza się przyleganie stożków do siebie. Można ją wykonać zamalowując powierzchnię jednego ze stożków ołówkiem lub mazakiem, następnie nakłada się stożki na siebie i obraca. Po rozłożeniu sprawdza się na jakiej części stożka ołówek się starł. Jeśli nie na całej to należy wykonać docieranie stożków. Jeśli stożki nie pokrywają się całkowicie świadczy to o ich różnym kącie. Brak jednakowego kąta powoduje że tylko część powierzchni stożka przenosi moment obrotowy ze sprzęgła, najczęściej brak pokrycia kończy się tak jak na początku przygody z tym silnikiem tzn, sprzęgło się obraca na wale i go uszkadza. Docieranie stożków wykonałem przy użyciu pasty zaworowej. Teraz jestem pewien że obydwa stożki przylegają do siebie idealnie.

Pomiar średnicy jednego z czopów.

 Pomiar średnicy wewnętrznej  łożyska

1 komentarz:

  1. Ja niestety na samej mechanice w ogóle się nie znam więc również ciężko jest mi cokolwiek na ten temat powiedzieć. Wiem natomiast jak ważną kwestią jest p[osiadanie odpowiedniego ubezpieczenia na nasz pojazd. Nawet już czytałem o casco na stronie https://kioskpolis.pl/casco/ i myślę, że ta wiedza może nam się przydać.

    OdpowiedzUsuń