sobota, 31 marca 2012

SOBOTA to jest dzień....

Sobota to jest dzień .... który rozpoczynam od spaceru po "złomie". Tak było i dzisiaj. Dzień rozpoczął się przysłowiem "Kto rano wstaje... temu Pan Bóg  daje". Zawitałem na składnicę złomu o godz. 7, jeszcze przed otwarciem. Poszedłem w konkretnym celu - na jednym z sobotnich spacerów natknąłem się na bliżej niezidentyfikowane koła motocyklowe. Uwagę moją przyciągnął kształt bębnów z wyprofilowanym kaształtem "rantu" pod szprychy. (uważny czytelnik zauważy to na jednym z poniższych zdjęć). Nigdy wcześniej nie zwróciłem uwagi aby jakiś motocykl takie posiadał. 2 tygodnie obserwacji ALLEGRO w poszukwaniu takowych kół. Ale na jednym ze zdjęć zauważyłem w tle stojący motocykl z takimi właśnie kołami - to była IFA BK 350. Motocykl z lat 50 dziś już coraz trudniej o taki. Jako ciekawostkę powiem, że jest to ,z tego co wiem, jedyny na świecie
2-suwowy "bokser". (Dla mniej wtajemniczonych "bokser" to silnik o takim układzie cylindrów jak BMW). Ale do rzeczy.
Koła zaniesione na wagę, idę dalej patrzę stołowe imadełko 2 szczękowe regulowane we wszystkich osiach - biorę. Dalej idę ciekawy klucz ze starej narzędziówki - biorę. Idę dalej patrze starzczy koło ze sterty złomu wdrapuję się po nie, - u takiego też nie widziałem wcześniej (na półbębnie oryginalny ciemnogranatowy kolor prawdopodobnie coś przedwojenego lub z wojny) - biorę. Zadowolony ciągnę to wszystko na wagę. Stojąc "rzut oka" po okolicy - patrzę na stertę aluminium, wypatruję głowicę od jednocylindrowego silnika leżącą zaworami do góry - podnoszę obracam  i oczom nie wierzę AWO Turist - 100% kompletna z klawiaturą, zaworami, sprężynami..... Głębiej resztka bloku z bardzo ładnym wałem, wałkiem, kołami rozrządu  i popychaczami oraz pompa oleju. BIORĘ!!! Dodam na koniec że wypatrzyłem też duże  70kg imadło kowalskie - zabrał je kolega.

W temacie MZ to odebrałem juz graty z piaskowania. zdjęcia niedługo.

Oto dzisiejsze łupy.

Te oto bębny przyciągnęły moją uwagę

Może ktoś wie od czego jest to koło to proszę o informację











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz