niedziela, 3 lutego 2013

Koehler-Esciffier - inżynieria odwrotna

Technika odwracania, inżynieria odwrotna, inżynieria wsteczna, programowanie zwrotne (ang. reverse engineering) to proces badania elementu lub urządzenia w celu ustalenia jak on dokładnie działa, a także w jaki sposób i jakim kosztem został wykonany. Zazwyczaj proces prowadzony w celu zdobycia informacji niezbędnych do skonstruowania odpowiednika.

Od dziecka mnie to interesowało, chociaż nie znałem tego określenia INŻYNIERIA ODWROTNA.
Odbudowa motocykli to też trochę taka inżynieria.
Pierwszymi elementami jakie postanowiłem oddtworzyć to korki paliwa i oleju. Znalazłem co prawda w pewnym francuskim sklepie internetowym jednak nie było tam żadnych wymiarów pozwalających stwierdzić czy będą pasowały do mojego motocykla. Pozatem cena 80Euro za komplet  - lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś bardziej potrzebnego, coś czego nie da się dorobić.

Proces odtwórczy rozpocząłem od znalezienia informacji/zdjęć/rysunków brakujących korków.

Porównałem je ze zdjęciami mojego motocykla przed spaleniem




Następnie wykonałem rysunki techniczne korków w skali 1:1



 Następnie wykonałem wizualizację za pomocą modeli przestrzennych :)

Korek zbiornika paliwa





I korek zbiornika oleju




Chciałoby się powiedzieć "słowo stało się rzeczywistością"








Następnym elementem jaki postanowiłem dorobić to pokrywka prądnicy

Proces odtwórczy taki sam jak w przypadku korków





Zostało jeszcze wyfrezować podebrania na śruby i wygrawerować markę i typ prądnicy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz