Jeszcze pracując nad MZ równolegle rozpocząłem prace nad moim francuzem. W "międzyczasie" rozkręcałem poszczególne podzespoły celem zweryfikowania zakresu prac i czasu jaki trzeba będzie poświęcić by przywrócić je do dawnej świetności. (Większość braków jakie są do uzupełnienia były wykonane z "gaźnikowego" aluminium nie odpornego na temperaturę.)
Na pierwszy ogień poszedł gaźnik. Po rozebraniu okazało się że jest w wyśmienitym stanie,
Braki to:
-górna pokrywka w którą wkręcone są linki
-pływak wytopiły się dzióry w pływaku. (pływak identyczny jak pływak od gaźnika Pannoni)
Następnym podzespołem jest iskrownik. Uszkodzeniu uległa izolacja przerywacza, przyłącze wysokiego napięcia, zwęglona cewka + kondensator, izolacje łożysk.
Rozebrałem iskrownik, aluminiowe części wyszkiełkowałem, cewkę oddałem do przewinięcia (120zł) Wirnik iskrownika do ponownego magnesowania (30zł). Dokupiłem łożyska E15
Czekam aż części wrócą i można przystępować do składania.
Wyglądało to tak:
Efekt po szkiełkowaniu
Z braków to jeszcze korki paliwa i oleju. Pokrywka prądnicy, Osłona napędu iskrownika, Pompa oleju GURTNER Mikro.
Klamka sprzęła, dekompresora, manetka wyprzedzenia zapłonu,
Jako pierwsze dorobiłem korki paliwa i oleju.
Strony
- Strona główna
- Zündapp KS601 Elastik - The legend re-born :)
- Odrestaurowane - BMW R68
- Odrestaurowane - BMW R25/2
- Odrestaurowane
- Odrestaurowane - Indian 101 Scout 1928
- Odrestaurowane - Awo 425 Turist
- Koehler Escoffier
- Naprawa zbiornika paliwa
- Renowacja i centrowanie kół szprychowanych
- Szkiełkowanie aluminium i nie tylko.
- Filmy
- Części Jawa Perak
- na sprzedaż - for sale - zu verkaufen - na prodej
- Odrestaurowane MZ Trophy nr 1
- Odrestaurowane Monet Goyon SV6U
- Farba do zbiornika paliwa.
- BMW R2 seria III i V
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz