niedziela, 26 maja 2013

KOEHLER ESCOFFIER - Zbiornik paliwa - planishing hammer

Zbiornik w oryginale był chromowany. Pomimo że jest ogólnie w dobrym stanie to jednak nie nadaje się w takim stanie do chromowania czas, ogień i korozja odbiły się na jego stanie. Im bardziej gładka powierzchnia tym musi być lepiej przygotowana, chrom uwidacznia wszystkie niedoskonałości. Chcąc nadać mu idealny wygląd po chromowaniu należy go odpowiednio przygotować. Przygotowanie w skrócie to : rozcięcie, piaskowanie, prostowanie, spawanie w całość. Najtrudniejszą czynnością będzie oczywiście prostowanie i spawanie w całość. Do prostowania zbiornika postanowiłem zbudować i użyć urządzenia które nie ma chyba polskiej nazwy - nazywa się PLANISHING HAMMER. Urządzenie daje podobne rezultaty jak angielskie koło tyle że pozwala na użuwanie w trudniej dostępnych miejscach.
Użycie tej maszynki napawało mnie obawami. Nauka na zbiorniku od tak mało popularnego motocykla jak mój francuz to spore ryzyko. Jak coś nie wyjdzie to będzie ogromny problem.
Ale jak to się mówi "do odważnych świat należy" - decyzja podjęta.
Najpierw pomierzyłem resztki oryginalnego malowania żeby łatwiej było je później odtworzyc. Następnie zeszlifowałem oryginalne spawy, co rozdzieliło górną i dolną część zbiornika, następnie wstępnie wypiaskowałem, po czym przystąpiłem z dużą dozą ostrożności i niepewnosci  do prostowania. Zanim włączyłem maszynkę przećwiczyłem ruchy na pusto, no i jazda. Rezultat końcowy jest bardzo dobry, gdyby nie wżery korozyjne można by nie cynować jego powierzchni.
Nie mogę umieścić filmu bezpośrednio, proszę kliknąć w linka



Stan z 2005 roku przed pożarem


Wnętrze zbiornika po otwarciu



Po wstępnym piaskowaniu





Zbiornik opiłowany kontrolnie pilnikiem, operacja ma na celu pokazanie miejsc które należy jeszcze skorygować 





W takim stanie oddałem zbiornik do zdjęcia resztek chromu
wg mnie efekt więcej niż zadawalający

Prosta maszynka a "robi robotę"



1 komentarz:

  1. czesc. jezeli znajdziesz chwile czasu to napisz mi gdzie mozna kupic kamienie do takiej maszynki.
    z gory dzieki

    OdpowiedzUsuń