niedziela, 26 maja 2013

Koehler Escofier - aktualności

Post napisany specjalnie Kamilowi L. :)

W temacie motocykla dzieje się więcej niż na blogu.
Zbiornik oddałem do pospawania gazowego. Zamówiłem pastę i cynę do cynowania (180zł), przed oddaniem do chromowania pocynuję miejsca gdzie są wżery. Szkoda mi szlifować blachy tak głęboko, aż do usunięcia wżerów. Powierzchnia jest na tyle prosta że nadaje się pod chrom, jednak te wżery mogą zepsuć ostateczny efekt. Pozatem cynowanie to stara technologia chciałbym ja przetestować, kiedyś cynę stosowano zamiast szpachlowania. W tej chwili cynę wyparły szpachle i wypełniacze, ale pod chrom to tylko cynowanie można zastosować. Stary motocykl to i stara technologia.



Iskrownik.
Wróciły z firmy cyklomotorelektryk na nowo namagnesowany wirnik i przewinięta cewka (160zł) . W pudełku z częściami czekają już łożyska. Brakuje mi jeszcze nietypowego kondansatora - średnica 12mm i długość 50mm - zastąpię go angielskim zamiennikiem SMD - 15Ł


Prądnica
Wirnik i cewki oddałem do przewinięcia.
Pokrywka otrzymała pogłębienia, Korpus prądnicy - wypiaskowałem i wyszczotkowałem - czeka na oddanie do nikolwania.

Układ korbowy
Luźno osadzony w tłoku sworzeń wyrobił gniazda w tłoku. Luz sworznia w tłoku osiągnął wartość 0.3mm - tak zostać nie mogło. Pomierzyłem tłok, równoległość pomiędzy spodem a denkiem tłoka wynosiła 0,02 - to były powierzchnie które przyjąłem za bazy obróbkowe. Wytoczyłem otwory pod sworzeń, w celu zabielenia całej zużytej powierzchni musiałem je powiększyć ze średnicy 18 do 19mm. Pod nowy wymiar trzeba było zrobić nowy sworzeń - wykonałem go z materiału łożyskowego 16ŁH, po obróbce cieplnej twardość wynosiła 61HRc (tyle co mają współczesne  łożyska, oryginalny sworzeń miał 35HRc), Rozwierciłem otwór w główce korbowodu - rozwiertakiem nastawnym. Wał po wyczyszczeniu wygląda jakby przed chwilą opóścił fabrykę.



Koła
Rozebrałem piasty i częściowo rozszprychowałem koła. Przednia obręcz musi być koniecznie wymieniona - jest odentyczna jak 19" obręcze od WFM'ki. Posiadam 3 koła ale żadne nie jest idealne - poszukiwania trwają.

Sruby
Część śrub niezbędnych do poskładania silnika  oddałem do cynkowania - czekam na odbiór.
Nakrętki będą niklowane - czekają wyszkiełkowane na oddanie do niklowania.

W następnej kolejności będę odnawiał skrzynię biegów, poskładam iskrownik i prądnicę.
Po odebraniu zbiornika - pocynuję wżery i ostatecznie oszlifuję przed oddaniem do chromowania.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz