czwartek, 19 czerwca 2014

BMW R35 - naprawa skrzyni biegów.

W zasadzie szedłem już do domu po dniu spędzonym na weryfikacji i przymierzaniu części do Zundappa KS601EL.

 Nowa wydajniejszaa pompa olejowa, dedykowana pod przeróbkę wału na panewki
(resztki uszczelki świadomie zostawiłem do czasu ostatecznego montażu, żeby nie uszkodzić powierzchni podczas obracania i przesuwania bloku po stole.)
 Obudowa łożyska tylnego. Taśma naklejona w miejscach kanałow olejowych - weryfikacja położenia i sprawdzenie drożności
Pomalowana miska olejowa i pompa oleju 

Już kończyłem pracę, gdy zachęcony pozytywnymi efektami prób spawania aluminium postanowiłem naprawić uszkodzoną obudowę skrzyni biegów BMW R35. Jest to typowe uszkodzenie gdzie ktoś w miejsce orygialnego akumulatora zastosował większy. Jednak żeby go włożyć musiał wyciął ściankę w skrzyni biegów. Co prawda mam kilka skrzyń biegów i ta była w "+" to w ramach ćwiczeń ze spawarką postanowiłem ją zrewitalizować.
 Tak powinna wyglądać
 A tak wygląda, ktoś wyciął ściankę o wymiarach 10x13cm na większy akumulator

Zestawienie dobrej i uszkodzonej skrzyni


Najpierw powstał papierowy szablon uszkodzonego miejsca,


Który przeniosłem na kawałek blachy zgodny z grubością oryginalnej ścianki. - 5mm

Reperaturka już na docelowym miejscu

 Pospawane
 Pospawane
 Wyszczotkowane szczotką drucianą - brak porów i ...
... i praktycznie nie wymaga szlifowania
widok na dobrą i naprawioną obudowę skrzyni

Cała naprawa zajęła mi 1-1,5 godziny i gdyby nie to że skończyły mi się aluminiowe druty do spawania to obspawał bym naprawiane krawędzie z obu stron, ale "co się odwlecze, to nie uciesze.."
Do spawania aluminium podchodziłem z "pewną taką nieśmiałością". Zawodowi spawacze straszyli mnie że to arcytrudne zajęcie i nie każdy da radę. Ktoś inny mówił że spawanie aluminium zaczęło mu wychodzić po 2 latach spawania, Chińską spawarkę nie pospawasz aluminium, jeszcze inny mówił "..amelinium nie pomalujesz....". Ale jak to się mówi "...złej tańcownicy, to przeszkadza i rąbek od spódnicy..." 
I piszę to nie dlatego żeby pokazać jaki ja jestem zaje..sty - bo to jest oczywiste, ale po to żeby zachęcić innych i zaprzeczyć mitom odnośnie spawania aluminium, jak się chce  to można. Może to nie są spawy "dozorowe" ale mi się podobają i w 100% spełniają swoją rolę. Po oszlifowaniu i wypiaskowaniu obudowy po naprawie nie będzie śladu.

8 komentarzy:

  1. jaką spawarką spawasz ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Było na blogu....http://motors-creator.blogspot.com/2013/12/bmw-r35-aktualnosci.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Macie może namiar na serwis gdzie naprawiają skrzynie automatyczne warszawa ? O okolice Warszawy mi chodzi. Ja jedynie o Auto Józefów słyszałem, ale nie byłem tam jeszcze u nich nigdy. Podobno dobrze robią i szybko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno musiałam wymienić skrzynie biegów w moim fordzie ka. Koszta były okropne i musiałam ratować się ekspresową pożyczką z https://taktofinanse.pl/szybka-pozyczka-pozabankowa-przez-internet-na-raty na pokrycie wszystkich kosztów

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli szukacie profesjonalnego zakładu mechatroniki pojazdowej, który bez problemu poradzi sobie z usterką automatycznej skrzyni biegów w waszym aucie, zapoznajcie się z ofertą dostępną na stronie https://regeneracja-mechatroniki.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  7. W przypadku automatycznej skrzyni biegów domowe naprawy nie zawsze są możliwe. Ja nawet nie pokusiłbym się o samodzielną wymianę oleju w takiej skrzyni.

    OdpowiedzUsuń