niedziela, 1 kwietnia 2018

Zylinderkopfdeckel Zundapp K 800 teil 1

Zundapp k800 to jedyny niemiecki przedwojenny motocykl 4 cylindrowy. Mam wrażenie że od razu stał się motocyklem nie tylko prestiżowym ale i kultowym.
Oprócz szukania części do k500 i ks600 postanowiłem kupować też części "osiemsetkowe". Długo przewalała się poniższa głowica po allegro. Nikt jej nie chciał. Mocno zmęczona, ale za to oryginalna i to co ważne miała w idealnym stanie, tj. gwinty świec zapłonowych i przylgnię do cylindra.
Postanowiłem się z nią zmierzyć, pomyślałem że może nie jest idealna ale lepsza taka niż żadna....
No i kupiłem...

to narazie jest ściernisko, ale będzie San Francisco....
stan na dzień zakupu na allegro.

to narazie jest ściernisko, ale będzie San Francisco....



stan przylgni niemalże wzorowy, 


pierwsze co z nią  zrobiłem to ją wyszkiełkowałem. Dzięki temu będzie lepiej się spawała i widać czy gdzieś nie ma pęknięć.


Śruby z podkładkami są po to żeby nie zaspawać płaszczyzn pod łby śrub 
Dzięki śrubom  nie uszkodzę też niechcący tych powierzchni 


Za każdym razem jak trafiają mi w ręce aluminiowe odlewy Zundappa jestem pod wrażeniem ich jakości i łatwości spawania. Uważam że są lepsze niż odlewy BMW z tego samego okresu


powoli ścieg po ściegu, odbudowywałem żeberko po żeberku, 


Przyjąłem odpowiednią kolejność odtwarzania żeberek, tak by jak najłatwiej było je potem obrobić.




przyjąłem zasadę zę spawam jedno żeberko  i od razu je obrabiam


trzy środkowe żeberka już zrobione na gotowe

jak na samą obróbkę szlifierką to nie jest źle. \
Na koniec pracy cała głowica trafi do piaskowania lub śrutowania, celem nadania jednolitej struktury 


                                                                                                            


coraz mniej straszy ubytkami..... ostateczny kształt zewnętrzny otrzyma jak dostanę cylindry.




CDN....

3 komentarze:

  1. windhoff nie miał 4 cylindrów?

    OdpowiedzUsuń
  2. K 600 terz ma cztery cylindry

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na solidną robotę. Zazdroszczę samozaparcia i podziwiam efekty. Fajny blog, czekam też na jakieś nowe realizacje, bo zawsze lubię poczytać. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń