Oprócz szukania części do k500 i ks600 postanowiłem kupować też części "osiemsetkowe". Długo przewalała się poniższa głowica po allegro. Nikt jej nie chciał. Mocno zmęczona, ale za to oryginalna i to co ważne miała w idealnym stanie, tj. gwinty świec zapłonowych i przylgnię do cylindra.
Postanowiłem się z nią zmierzyć, pomyślałem że może nie jest idealna ale lepsza taka niż żadna....
No i kupiłem...
to narazie jest ściernisko, ale będzie San Francisco....
stan na dzień zakupu na allegro.
to narazie jest ściernisko, ale będzie San Francisco....
stan przylgni niemalże wzorowy,
pierwsze co z nią zrobiłem to ją wyszkiełkowałem. Dzięki temu będzie lepiej się spawała i widać czy gdzieś nie ma pęknięć.
Śruby z podkładkami są po to żeby nie zaspawać płaszczyzn pod łby śrub
Dzięki śrubom nie uszkodzę też niechcący tych powierzchni
Za każdym razem jak trafiają mi w ręce aluminiowe odlewy Zundappa jestem pod wrażeniem ich jakości i łatwości spawania. Uważam że są lepsze niż odlewy BMW z tego samego okresu
powoli ścieg po ściegu, odbudowywałem żeberko po żeberku,
Przyjąłem odpowiednią kolejność odtwarzania żeberek, tak by jak najłatwiej było je potem obrobić.
przyjąłem zasadę zę spawam jedno żeberko i od razu je obrabiam
trzy środkowe żeberka już zrobione na gotowe
jak na samą obróbkę szlifierką to nie jest źle. \
Na koniec pracy cała głowica trafi do piaskowania lub śrutowania, celem nadania jednolitej struktury
coraz mniej straszy ubytkami..... ostateczny kształt zewnętrzny otrzyma jak dostanę cylindry.
CDN....
windhoff nie miał 4 cylindrów?
OdpowiedzUsuńK 600 terz ma cztery cylindry
OdpowiedzUsuńWygląda na solidną robotę. Zazdroszczę samozaparcia i podziwiam efekty. Fajny blog, czekam też na jakieś nowe realizacje, bo zawsze lubię poczytać. Pozdrowienia
OdpowiedzUsuń