piątek, 28 marca 2014

Zbiorniki paliwa - Jawa Perak.

Ten odcinek telenoweli bedzie pod tytułem "jaki to ja jestem zaje,..sty"
Tym razem nieskromnie pochwalę się że mam na swoim koncie kilka udanych reanimacji chromowanych zbiorników paliwa.
Jakiś czas temu skontaktował się ze mną telefonicznie sfrustrowany właściciel zbiornika paliwa Jawy Perak. Oddał on zbiornik paliwa do grawera celem poprawienia logo jawa, natomiast grawer niewiedzieć czemu wklepał je (młotkiem?) do środka, spłaszczając niektóre przetłoczenia. Tragedia?!! - owszem, ale nie dla mnie :) (narcyzm).
Zaproponowałem rozcięcie zbiornika dla lepszego dostępu i wyklepanie tragedii od środka. Naprawa taka nie bedzie widoczna ponieważ elementy zbiornika są ze sobą spawane po krawędzi, a nie jak w przypadku młodszych i również współczesnych motocykli w których zbiorniki są zgrzewane liniowo.
Zbiornik miałem (chyba - bo nie pamietam) tylko pospawać, jednak po rozpakowaniu paczki oczom mym ukazał się widok zbiornika daleki od ideału. Ale przez głowę przemknęła mi myśl "....e takie rzeczy załatwiamy od ręki..." wziąłem zbiornik do ręki i poszedłem do warsztatu. Zacząłem stukać, klepać, zmieniać młotki, nawet przecinakiem coś robiłem, i pomału pomału blacha zaczęła się mnie słuchać. Gdybym przypuszczał że tak fajnie ten zbiornik wyjdzie robił bym częściej fotki.
Po tej robocie i poprzednich zbiornikach śmiem się określić FACHOWCEM :) od chromowanych zborników. Przy pomocy młotków blacharskich, planishing hammera i metody cynowania  jestem w stanie naprawić każdy zbiornik paliwa..... gdyby ktoś potrzebował to 600 019 128

Następny zbiornik - ZUNDAPP - zobaczymy czy po tych przechwałach nie będzie "klątwy samochwalstwa". Zbiornik odbieram ze zdjęcia chromu teoretycznie już dziś.


 Po przetarciu papierem ściernym widać że dolna czaęść logo jest zagłębiona W takim stanie logo zamiast zdobić mogłoby szpecić
 Widok z innego kąta - trudno uchwycić defekty aparatem - ciemniejsze pola to wgniotki
 A tu już po prostowaniu

 Przed szczelnym spawaniem, połapałem wszystko MIGOMATEM
 Takiego spawu nie powstydziła by się fabryka.



 Dolny pasek po prawej stronie w 1/3 był sklepany praktycznie na płasko
A to już gotowe do wysyłki

Mam fotki innego zbiornika od peraka, pokażę jak wyglada zbiornik w środku po rozcięciu











Albo spalony zbiornik od francuza"



Widok przed spaleniem,,\








i jeszcze takie tam....

1 komentarz: