piątek, 1 sierpnia 2014

Zundapp KS601El - Duperele...

Widząc koniec prac przy silniku pozostawiłem go na chwilę w spokoju. Zrobiłem tak ponieważ zająłem się duperelami typu tabliczka znamionowa, gdyż to ona jako jedna z pierwszych trafi na świeżo pomalowaną ramę.  Elementy czekające na półce są co najmniej w takim stanie jak wyjachały z fabryki,  a ponieważ "diabeł tkwi w szczegółach" tabliczka też musi być odświeżona. Wydaje mi się że biorąc na to w jakim stanie była i to na dodatek zachlapana farbą, teraz wygląda dobrze. Jest czysta, aluminium błyszczące oraz widać na niej upływ czasu ale nie ma się co czepiać w końcu to oryginał.....


Kolejnym tematem jakim się zająłem to lagi. Po dokładnych oględzinach okazało się że jedna laga jest krzywa. Wgniecenia na błotniku i teraz ta krzywa laga potwierdzają że motocykl miał jakąś "przygodę" w przeszłości... Ale nic to. 
Lagi to jeden z lepiej zachowanych elementów motocykla. Po dokładnych oględzinach doszedłem do wniosku że nie ma sensu ich rozbierać. Olej w nich był czysty, nie "pociły się" -  więc wymienię profilaktycznie  tylko uszczelniacze, olej i odświeżę wygląd. Pozatem rozebranie wymagałoby dorobienia specjalnych przyrządów.... 
Został jeszcze temat prostowania. Pomimo że prostowaniem lag zajmuję się na codzień, to w tym wypadku sen spędzało mi z powiek - jak je wyprostować bez rozbierania.... ale jeszcze dokłądniejsze oględziny sprawiły że wyjęcie jednego pierścienia Seger'a pozwoliło wysunąć rurę o 10cm - dokładnie tyle ile mi było trzeba. Reszta to już rutynowe prostowanie. Wygięcie rury było około 3,5mm. Fabryczna tolerancja mówi o 0.2mm odchyłki mi udało się osiągnąć wynik 0.06mm. Takie wartości da się zmierzyć czujnikiem zegarowym, ale dla zobrazowania przed i po zrobiłem zdjęcie z liniałem.



Efekt przed i po polerowaniu.
Wielokrotnie pisałem że ten motocykl był jednym z najlepszych na świecie, jeśli nie najlepszym. Pozostawał nowoczesny przez co najmniej 25lat. Na poparcie swojej teorii zrobiłem dla porównania zdjęcie 2 lag. Chodzi mi o średnicę rur. Zundapp ma niesłychanie grube (sztywne) rury nośne. Jedna to laga Zundappa z 56 roku a druga Suzuki GSXR 600 z 2005. Kto zgadnie która jest która? 

1 komentarz:

  1. Napisz coś proszę Konradzie o metodzie jaką zastosowałeś do odnowienia tabliczki.
    Pozdrawiam R.

    OdpowiedzUsuń