niedziela, 6 marca 2016

Cylinder Indian Scout 101 1929 rok - FINAŁ

Wrócił cylinder Indiana 1929 rok z tulejowania... 

który był pęknięty.....

potem został wyfrezowany....

....zrobiona "podkowa"....
dorobione śruby...

wlutowana podkowa.....i skręcona śrubami
pęknięcie pospawane....elektrodą chromowo-molibdenową

widok na wyfrezowany zamek pod tuleję, z ominięciem gniazda zaworowego które jest bardzo blisko krawędzi cylindra

i w tym wszystkim wyfrezowany na CNC zamek pod tuleję, tak by została unieruchomiona pomiędzy cylindrem a głowicą.....

tak wygląda z bliska mój patent na ominięcie gniazda zaworowego z wstawioną już tuleją
wewnątrz lustro ....

Tak to wygląda....

Tak to wygląda.....

.tak wyglądał tłok...

Przeszlifowany - zowalizowany tłok wygląda jak nowy...

.... jak nowy

..razem z tłokiem

teraz wystarczy zająć się zaworami .....z taką powierzchnią przylgni to "chodzić nie bedzie...."

.... bo ten patent z wycięciem jest po to....żeby ominąć gniazdo zaworowe które jest umieszczone 1,8mm od krawędzi cylindra

"Brawo Ty!,  brawo ja...+" :)

5 komentarzy:

  1. Szok szok szok. Super robota !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy nie obawiasz się, że naprężenia powstałe podczas spawania, wraz z siłami działającymi podczas pracy silnika doprowadzą do pęknięć głowicy?

    OdpowiedzUsuń
  3. A co głowica ma wspólnego??? Cylinder był wygrzewany do spawania, studzony razem z piecem pod kocem. Po wciśnięciu tulei był obroniony cieplnie....co mogłem to zrobiłem. Nic więcej na te chwilę zrobić nie moge. Cylinder był i tak do wyrzucenia wiec zdecydowalem się zaryzykowac

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny blog! Można się dużo dowiedzieć i nauczyć. Zastanawia mnie czy cylinder będzie jeszcze honowany. Można złożyć na gotowo silnik z cylindrami "na lustro"?

    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  5. Można złożyć na gotowo silnik z cylindrami "na lustro"?

    Można założyć.
    Tuleję wstawiał Marek Mostowy z Poznania. Człowiek który robi całe życie TYLKO cylindry, zęby na nich zjadł. Mam do niego 100% zaufanie. Zrobił mi kilkanaście cylindrów i wszystkie jeżdżą.

    OdpowiedzUsuń