niedziela, 8 stycznia 2017

getriebe skrzynia BMW R62, R42, R11, R17

Jakiś czas temu trafiła do mnie mocno zmęczona skrzynia od podramowego BMW R62 z 1929 roku. Skrzynia jest 3 biegowa. Zmiana biegów następuje przesuwając koło zębate 2 biegu. I to właśnie ono z racji częstego zazębiania uległo zużyciu. Do wymiany była zarówno przesuwka jak i "choinka" z potrójnym kołem zębatym. Dorobiliśmy nowy wałek jak i przesuwkę. Całość po zmontowaniu trafiła na frezarkę celem dotarcia współpracujących uzębień. Tak by właściciel cieszył się cichą pracą biegów tego pięknego motocykla.
Jakby ktoś potrzebował to mam jeszcze jedną dorobioną parę uzębień.
Po lewej oryginał, po prawej made in MC

widać jak mocno zmęczone jest oryginalne  uzębienie

przesuwka 2 biegu oryginał i nowa "doróbka"



stare koło zębate ( po prawej) ustąpiło miejsca nowemu

wszystko dokładnie jak w oryginale. 

montaż skrzyni wymagał demontażu wodzików....nie było łatwo 
trzeba było wykonać przyrząd do demontażu....
podstawowa zasada
"naprawiając - nie psuj"

wnętrze ...

próba współpracy nowych przełożeń.... pasta zaworowa dla szybszego "ułożenia się" skrzyni i cichszej pracy

w zasadzie w warsztacie wszystkie narzędzia są potrzebne, 
ale frezarka narzędziowa należy do jednych z najlepszych.
głowiłem się jak przeprowadzić docieranie skrzyni....tokarka.... ciężko zamocować, zgrać wysokość wałka z wrzecionem.... wiertarka? mieszadło budowlane?
FZREZARKA!
Założenie głowicy kątowej na wrzeciono pozwoliło przekształcić frezarkę w stanowisko do docierania skrzyni

3 komentarze:

  1. Czy będzie kompletna odbudowa skrzyni ? szkiełkowanie, nowe łożyskowanie , uszczelniacze itp ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Twardość dorobionego wałka oczywiście zgodna z oryginałem;D

    OdpowiedzUsuń
  3. o cene takiego wałka nawet nie śmiem pytać...

    OdpowiedzUsuń