wtorek, 31 stycznia 2017

BMW R12 episode IV




gotowe do czernienia












przygotowanie elementów do czernienia zajęło 30 roboczogodzin!!! 
ta robota zaliczana jest do kategorii "robót za karę"

































podgrzewacze miały za małą średnicę krócców w porównaniu z cylindrem i kolektorem wydechowym

więc postanowiliśmy ją powiększyć obspawując paskiem blachy




 i gotowe...




....przy angielskiej herbacie..... dokształcamy się, studiując katalog części

montaż pierwszego łożyska w obsadę.


motor i łożysko Made in Germany...

pierwsze przymiarki...

polerowanie wałka rozrządu

przeróbka uszczelnienia koła zamachowego pod uszczelniacz


czernione koło i świeżo szlifowana powierzchnia .... zawsze zacnie wygląda

elementy rozrządu silnika....

montaż...


przymiarka wału.....
CDN...







12 komentarzy:

  1. Ale ruszyliście z robotą. Aż miło popatrzeć. A o co chodzi z tym czernieniem ?? Czemu nie ocynk ?? Pozdr lesnikr35

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginalnie wszystkie śruby , szpilki podkładki do silnika, skrzyni i dyfra były kadmowane na biało

      Usuń
    2. A nie przypadkiem oksydowane - w katalogu piszą "atramentiert" przy wszystkich śrubach itp

      Usuń
    3. W instukcjach, zdjciach itp. jest wszystko w kolorze szarym , karoseryjne rzeczy mogły być oksydowane ale silnikowe tylko kadm

      Usuń
  2. Super robota. Pytanie - czy ślimak odrzutnika na kole zamachowym został zaspawany i powierzchnia przeszlifowana na średnicę 47 mm ?
    Pytam bo się zastanawiam czy tak przerobić koło np u Was.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie chciałem spawać.... uznałem że zeszlifuję odrzutnik oleju...mięsa zostało jeszcze dużo także nie miałem zahamowań,

      Usuń
  3. co to jest to czernienie?czy chodzi o oksydowanie?dlaczego wszystkie czesci byly powiazane drutem jak do chromowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiązane drutem bo nie chciałbym żeby coś nie wróciło... te wiązanie drutem to masakra, nie dość że odciski na palcach, to jeszcze czasu co nie miara.... a szpilki mają nietypowe gwinty np M6x0.85 - dzisiaj zupełnie nie występujące narzynki/gwintowniki... tzw "pancergewinde"

      Usuń
    2. narzynki gwintowniki mam kupilem kiedys worek ruskich za grosze gosc sie cieszyl ze sprzedal bo nietypowe.a propo oksydowania to do zrobienia jest w domy.mixtura woda,soda kaustyczna i sol do peklowania.wszystko wyszczotkowac,do siatki i gotujesz.

      Usuń
  4. właściciel chciał czernienie.... i ma,
    kadmowanie - trudno znaleźć galwanizernię, ja znalazłem i zrobiłem gaźnik do mojego francuza....nie podoba mi się.... żałuję że to zrobiłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj zajrzałem żeby zobaczyć kolejne postępy ale nowych zdjęć nie ma ... :P lesnikr35

      Usuń