piątek, 4 października 2013

BMW R35 - renowacja obręczy.

Koło kupiłem na Allegro. Cena była atrakcyjna, jednak kupujący nic nie wspomniał w opisie że obręcz jest skorodowana na wylot.
W pierwszym momencie po rozpakowaniu paczki ogarnęła mnie złość, że dałem się nabrać. Jednak w myśl powiedzenia " co nas nie zabije, to nas wzmocni" w mojej głowie powoli rodził się plan reanimacji skorodowanej obręczy. Poza korozją obręcz jest IDEALNIE prosta. Bicie boczne wynosi TYLKO 1milimetr!!! To jest chyba najlepsza przedwojenna obręcz jaką miałem w rękach. Zazwyczaj restauruję koła zakładając współczesne repliki, jednak tym razem to stan koła zadecydował że zostałem przy oryginale. Przedwojenne obręcze BMW są charakterystyczne ponieważ posiadają 5 przetłoczeń zapobiegających ssunięciu się opony z felgi przy złapaniu "kapcia". Dziś zamiast zdjęć umieszczam filmik z renowacji obręczy.



Charakterystyczna przedwojenna obręcz BMW z 5 przetłoczeniami zapobiegającymi zsunięciu się opony z felgi przy spadku ciśnienia w dętce.


Tak to wyglądało na początku - na szczęście tylko na pewnym odcinku.


Dawca rantu
Przymiarka i spawy punktowe
I już po transplantacji - wydaje się że koło jeszcze długo posłuży






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz