niedziela, 21 czerwca 2015

Jawa 90 Roadster .....1972

 ....po awarii silnika przestała w blokowej piwnicy 35lat, po czym trafiła do naszego warsztatu. Jawa pochodzi z 1972 roku, od pierwszego właściciela, zarejestrowana, ubezpieczona. Oryginalne opony i lakier, komplet oryginalnych kluczy, kluczyków. Oryginalna przednia lampa została uszkodzona po próbie kradzieży dawno dawno temu, właściciel zastąpił ją prawdopodobnie lampą z WSK. podobna historia dotknęła tylnej lampy. Na szczęście są to części stosowane w motorowerach JAWA Mustang także nie będą stanowiły większego problemu.
Motocykl jak na swoje czasy miał bardzo nowoczesny silnik z rozrządem na stawidle obrotowym. 5-cio biegową skrzynię biegów ze starowaniem bębnem obrotowym  i promieniście żebrowaną głowicę.
W motocyklu uległ awarii silnik, urwał się korbowód, uszkadzając cylinder i tłok. Licznik wskazuje przebieg 8000km. Nadwozie jest w bardzo dobrym stanie, wymaga jedynie czyszczenia i wypolerowania lakieru.
Motocykl był oczkiem w głowie właściciela.
Jawa 90 Roadster



silnik starannie rozebrany trafił do nas w kartonie..... 

Silnik sterowany stawidłem - rodem z wyczynowych motocykli tamtych czasów

stawidło to tekstolitowa płytka zamocowana na wale korbowym i razem z nim obracająca się. Stawidło zasłania i odsłania otwór dolotowy do komory korbowej sterując czasem dolotu mieszanki do silnika.
Rozrząd stawidłowy może mieć niesymetryczne czasy rozrządu, czego nie można uzyskać w tradycyjnym sterowaniu tłokiem silnika 2-suwowego.
W tradycyjnym silniku 2-suwowym rozrządem steruje tłok.  

stawidło przykryte podstawą zapłonu

urwany korbowód, połamany tłok...

tłok z oknem sterującym

kpl. oryginalnych kluczy

oponki "jak nowe"

obrotowy przełącznik świateł.

oryginalny przebieg


17 komentarzy:

  1. Fajna ta Jawka, taka inna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A może właściciel chce ją sprzedać??? mój meil kmarchowiecki@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Posiadam taka sama.silnik też uszkodzony tylko że u mnie wyrwalo zamek pierścienia.szukam kogoś kto był by wstanie dorobić tlok

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. W opisie jest błąd. Do wersji która znajduje się na zdjęciach lampa z Jawy Mustang będzie nie odpowiednia, ponieważ w tej wersji była lampa która posiadała załamania na obwodzie a w Mustang była okrągła.Lampa z Jawy Mustang będzie pasowała do Jawy 90 tylko do wersji 1 czyli do takiej w której przednie amortyzatory były mocowane w jednym punkcie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Posiadam taka jawe. Rowniez nie paliła wiec ojciec odjal kola do wózka. A takto cała

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam moj Ojciec tez posiada taka jawke silnik uszkodzony rocznik ten sam posiada takze karter od jakiegos dkw moge podeslac zdjecia jakby co

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesc,
      i to jest do sprzedania? Bo szukam takiego motocykla.
      Dzieki

      Usuń
  8. Posiadam taką jawę na chodzie po kapitalnym remoncie, zarejestrowaną.Więcej info i zdjęcia marcin2267@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam posiadacie moze schemat silnika do jawa 90?

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam wszystkich. Szukam cylindra oraz glowicy do jawy 90 roadster jesli ktos ma prosze dzwonic 724730397 chetnie kupie,chyba ze macie cala to tez kupie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam chętnie kupię taką maszynę telefon : 605a 434a 011

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam taką w oryginale z dokumentacją na chodzie zachowana w bardzo dobrym stanie oryginał z dokumentacją

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam. Mam jawe roadster 90 1972r. Braki w silniku ma ktoś coś na zbyciu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam blok silnika do jawy oraz głowice jeśli kogoś interesuje. Proszę o kontakt telefoniczny. Jak nie odbieram proszę o sms. 791v 641h 842j.

    OdpowiedzUsuń