niedziela, 14 grudnia 2014

BMW R51- Renn Nockenwelle - pomysł na wyścigówkę.....

Wśród przeglądania skrzyń z częściami BMW które ostatnio wypełniły wszystkie półki mego warsztatu natknąłem się na wałek rozrządu od motocykla BMW R51 tajemniczo oznaczony RS....czyżby Renn Sport?...pomyślałem,  czyli wałek wyścigowy??? .....wow!. Czym prędzej odszukałem inny wałek z takiego samego silnika ale już bez oznaczeń RS. Rzeczywiście RS to mógłby  być wałek sportowy.... porównując zarys krzywek. Ciekawostka że wałki RS mają 0,3 niższy wznios krzywek niż seria.... ciekawe czym to jest spowodowane. Może należy zmienić też przełożenie dźwigienek zaworowych.....zobaczymy.
 RS - Renn Sport?
widok ogólny na 2 wałki. silniki od BMW R5, R51, miały po jednym wałku dla każdego cylindra.

seria i RS

po lewej seria, po prawej RS, widać różnice w zarysie, tylko dlaczego wznios RS jest o 0.3 niższy???

Ponieważ widzę że R51 ze skrzyń nie jest kompletny, a w kolekcji jest już jedno R51, to w mojej głowie powstał pomysł, który potem przerodził się w "myśl natrętną". Ten pomysł to zbudowanie BMW R51RS rennmaschine.....czyli wyścigówka w stylu lat 50.... Będzie to bardzo fajny projekt oparty na dwuwałkowym silniku, muskularnych głowicach, i suwakowej ramie..... oraz aluminiowym zbiorniku paliwa Lugauer'a - reszta to dowolność budowniczego..... Może stworzę do niego aluminiowe błotniki i nadwozie.....zobaczymy... narazie projekt kiełkuje w mojej głowie...
Najbliższa wyscigówka w pracowni  MC to BMW R69S.... właściciel chce na niej przekroszyć 200km/h..... postaram się mu w tym pomóc.....
Zarys sportowych krzywek od  silnika r69S wygląda tak jak poniżej. Widać podobieństwo zarysu do wałków oznaczonych RS



Zapraszam na ciekawego Bloga poświęconego R51Rs jakiego znalazłem w sieci



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz