piątek, 19 grudnia 2014

Zundapp KS 601 elastic - Intuicja....

...mnie nie zawiodła. Kto miał wątpliwości że silnik może się ułoży, powinien przyznać mi rację i rozwiać wątpliwości po tym co zobaczyłem po zdjęciu drugiej głowicy.....Nie wiem czy znalazł by się ktoś kto mógłby powiedzieć że jest to naturalny widok wnętrza silnika.....




Przyszły pierścienie, dużo bardziej profesjonalnie wyglądające jak te kupione razem z tłokiem.
Wszystkie pierścienie sprawdziłem w obu cylindrach, luzy na zamkach skorygowałem na 0.3mm.
fabryczny luz to wartość 0.05mm

skorygowałem go na 0.3mm
przy okazji zdjętej głowicy postanowiłem rozpiąć zawory.
To za sprawą tego że tam nie zaglądałem i jakoś wolałem sprawdzić po fachowcach. Drugi powód dla którego to zrobiłem to nowy przyrząd do rozpinania zaworów. Za jego pomocą rozebranie głowicy staje się dziecinnie proste.



Pomierzyłem wszystkie charakterystyczne wymiary nowych zaworów, sprężyn i ich talerzyków. Szykują się jeszcze co najmniej 2 zundapy.
Więc zamiast płacić ciężkie ceny w euro, postaram się powielić to co otrzymałem przy zakupie części.
W trakcie korekty szczelin nie obyło się bez strat.... jeden pierścień nieuważnie połamałem....Zeskoczył z pilnika i niestety pękł.
w taki sposób dociskamy końce do pilnika i szlifujemy....taka metoda pozwala uzyskać równoległe końce...


Na szczęście zamówiłem po 2 komplety pierścieni i pęknięty pierścień  nie spowodował przestoju. Poskładałem już jedną stronę na gotowo i po kilkunastu kopnięciach kopniaka, na gładzi cylindrowej nie pojawił się olej....to dobry objaw....
Udało się kupić gumy łączące filtr powietrza z rurami gaźników, nowy chrom i nowa elastyczna guma to duet cieszący oko. Jutro zakładam drugi cylinder i zobaczymy co się będzie działo na pracującym  silniku....ale coś czuję że tym razem powinno być dobrze.....


jutro montaż drugiego cylindra....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz