niedziela, 7 grudnia 2014

Sachs 98....silnik po remoncie...

Wczoraj w moje ręce wpadło 2 silniki SACHS'a stosowane w wielu przedwojennych motorowerach  tzw "setkach". Setka to nazwa wywodząca się z pojemności silnika 98cm3. Jeden z silników przeszedł remont....jest TYLKO do odpalenia....
Jaki ten silnik przeszedł remont pokazują zdjęcia,...
typowy SACHS do napędu przedwojennych "setek"


spaw jest pożyteczny, załatwia 2 sprawy, uszkodzony, za krótki gwint i zastępuje "klinek"

ktoś próbował naprawić uszkodzony gwint..... nie dość że zamiast drobnozwojnego ktoś zastosował normalny, to jeszcze długość jest dużo za krótka, stożek.....też wymaga rewitalizacji... może łatwiej i taniej zastosować drugi wał. tylko ciekawe czy też nie będzie po kowalu....
Wydaje mi się że ten silnik ma uszczelniacze komory korbowej TYLKO filcowe, widoczne w postaci zielonego "filcringu". Trzeba to przerobić na współczesne simmeringi. Nieszczelna komora korbowa to problemy z rozruchem silnika....

przepust "dławica" do przewodu wysokiego napięcia ...po co? wystarczy GRUBO nakręcić taśmę izolacyjną.....

korpus i cylinder z jednego kawałka....

"szrama" po pedałach nie dodaje uroku pokrywie sprzęgła...

gaźnik..hmm...po co zastanawiać się jak działa oryginalny....
gaźnik to gaźnik...załóżmy od Komara....to co że jeden ma 98cm3 a drugi tylko 49.... 
dwa razy mniejsza pojemność....może wystarczyło rozwiercić dyszę paliwa ....nie chciało mi się go rozbierać..... wiem że jego miejsce nie jest w tym silniku

widok na filtr powietrza...

kondensator.... ruszał się.... "restaurator" przybił go gwoździem....

całe wnętrze pod pokrywą sprzęgła wypełnione jest smarem.... nakrętkę na wale odkręciłem palcami.....

drugi silnik pomimo że wygląda gorzej to być może jest lepszy...

jest więcej gwintu na czopie i stożek jest w lepszym stanie....

ktoś "prał" młotkiem - jak mawia "dziadek Józef".

pozatem w głowicach brakuje żeberek, gwinty od świecy pozrywane....dekompresor nieszczelny.... replika tłoka odlana z aluminiowych łyżek i widelców.... i jeszcze kilka innych "pajacyków"....

Czy ten "wyremontowany" silnik miał szansę działać?..... (pytanie retoryczne)....

5 komentarzy:

  1. Gdzie dostałeś tłok do niego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy oryginalny gaźnik zaksa pojemność 98 cm3 cena 220 793551603 numer tel

      Usuń
  2. Sam teraz remontuję Hercules FM2 z 1939 z silnikiem Sachs 98 M32 :)

    Fotka silnika :)
    https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/662606505_8_1000x700_hercules-mf-2-98cc-1938-.jpg
    Fotka motocykla :)
    https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/662606505_3_1000x700_hercules-mf-2-98cc-1938-pozostale-motocykle-i-skutery.jpg

    OdpowiedzUsuń
  3. Potrzebuję kontaktu telefonicznego

    OdpowiedzUsuń
  4. je voudrais acheter le moteur de 98cm²

    OdpowiedzUsuń