czwartek, 9 kwietnia 2015

Prawie takie same....

....a jednak inne.
Chodzi o gumy do zbiornika BMW R25... Jakiś czas temu zrobiłem przyrząd do robienia blach mocujących gumy na zbiorniku paliwa do BMW R68, Liczyłem że skoro wizualnie są takie same gumy to i blachy będą takie same.... ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.... gumy są takie same, ale tylko z zewnątrz.
Nie wiem czy dlatego że do R68 gumy są oryginalne, czy dlatego że do R25/2 to polski wyrób.. Trudno musiałem zrobić nowe kopyto do klepania specjalnie pod gumy R25.... ale udało się. Dziś zamontowałem blachy do zbiornika, a następnie gumy.... Jutro dopasuję jeszcze blachy aby gumy idealnie przylegały do zbiornika...
Identyczne?

....tak ale tylko z zewnątrz - inny jest kształt rantu...

musiałem zrobić nowe kopyto, od tego wszystko się zaczęło...

nowe blachy gotowe...pomalowałem też podkładem, żeby nie rdzewiały.... skorodowane mocowania gum to notoryczna bolączka zbiorników BMW

blachy na miejscu

i gumy też.
Zacząłem też intensywne przygotowania do składania BMW R68 i R69S. Dziś skończyliśmy szkiełkowanie bloku R68, po szkiełkowaniu wszystkie zakamarki zostały wydmuchane a następnie umyte w myjce i ponownie wydmuchane....Szklane kulki to prawdziwa plaga trudna do usunięcia... a szklane kulki to nic innego jak piach, w silniku nie jest potrzebny....
Musiałem też na nowo przypomnieć sobie części do składania "69S". Zacząłem też próbny montaż.....to będzie całkiem fajna maszyna....
odbłyśnik zmontowany już na gotowo..oprawka żarówki aż się prosi o renowację


oryginalne szkło Bosch, pochromowana ramka i zregenerowany odbłyśnik stanowią ładne połączenie, będzie to ładna ozdoba Raucha

próbny montaż....

jakość chromu jest doskonała....

Guma po wyszkiełkowaniu zawsze wygląda jak nowa, ważne żeby nie była popękana...

Jutro montaż "pieca"....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz