czwartek, 29 października 2015

inwertura cd.

Projekt BMW R25/3 przyjechał w kartonach wymieszany razem z dwoma BMW R51/2.....+ jeszcze niezidentyfikowane części. Trochę posegregowałem od razu po przywiezieniu, trochę jeszcze później. Przy każdej nadażającej się okazji starałem się segregować tłoki tu, popychacze tu, głowice tu, sprężyny tam, cylindry tu....
Teraz przy okazji szukania części do uzbrojenia głowic BMW R25 postanowiłem że zrobię porządną inwerturę przede wszystkim części silnikowych, żeby zorientować się czego nie ma, co jest, co jest w "plusie" i ile....
2 korpusy  BMW R51/2 .... 

1 kpl. wałków Rennsport 9 kół łańcuchowych.... wałki od seri silników r51/3-R67-R68-r69 obsady łożysk 2x itp...

bałagan.....
tłoki .....niby takie same.....
ale zupełnie inne, różnica w średnicy swożni 2mm

inna odległość od swożnia do denka....pozatem,  różna ilość pierścieni olejowych

KS - Kolben Shmidt

a tu NURAL

różnice widać gołym okiem
takie same? nie - bo jedna ze zwrotnym zaworem ciśnieniowym,....czyli nie takie same

z 5 głowic okazało się że 4 szt są lewe i tylko jedna prawa....
niby takie same.....a jedna ma żebro usztywniające nad króćcem wydechowym
klawiatury niby takie same.....ale jedne przykręcane bezpośrednio śrubami 

a te przykręcane szpilkami ....różnią się średnicą otworów
niektóre sygnowane

przykręcane takimi szpilkami....

w niektórych przypadkach bez katalogów części ani rusz.....
takie same....a nie!!! jednak inne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz