czwartek, 8 października 2015

W warsztacie MC....

szpilki mocujące pokrywy zaworów w silniku BMW  R69S były za krótkie.....musieliśmy dorobić nowe...

W silniku BMW R69S zamontowaliśmy 2 czujniki temp. jeden zamiast miarki oleju, drugi ...

to termopara zamontowana w misce olejowej......różnica we wskazaniach wynosi 20*C... obydwa pokazują poprawną, sprawdziłem to pirometrem. Różnica bierze się z tąd że jeden mierzy bezpośrednio temp. oleju, a drugi miski olejowej.

ostatnie pożegnanie... przed zamknięciem silnika BMW r68

i już po ...... silnik prawie w całej okazałości

prawie .... bo została jeszcze do pofrezowania pokrywa z silnika R69...

żeby ją zamocować  na frezarce potrzebna była mi pokrywa rozrządu z R68....to są takie same silniki...

....idealnie.....została jeszcze kosmetyka spawów i szkiełkowanie

warsztat MC robi się coraz bardziej samowystarczalny....tutaj przerobiony korpus silnika Jawy 350 na korpus silnika JAWA Perak 350. Przeróbka polegała na wspawaniu kawałka odlewu niezbędnego do przykręcenia osłony łańcucha.  Po tej operacji należało wyrównać płaszczyznę pod pokrywę prądnicy.
Wszystko to w warsztacie MC

Kraniki Zundappa KS601 "zielonego słonia" wymagały uszczelnienia, natomiast oryginalne przewody w stalowym oplocie wymagały wymiany gumowych przewodów.

cały motocykl jest w oryginale, dlatego przewody też zostały oryginalne, 

sugnowane zakończenia przewodów....

jak i same króćce....
Kto pamięta....

syfiasty zbiornik BMW r25/2....
który rozpołowiliśmy...

bo okazał się sitem....w typowym dla każdego BMW miejscu - pod gumami na kolana,,,
trepanacja się udała.....
pacjent uratowany...

po korozji i perforacji ani śladu....przy okazji wyklepałem też wgniotki....

pokrywka też już przypomina pokrywkę....zostało jeszcze wspawanie zawiasu...

o stanie w jakim był zbiornik przypominają tylko skorodowane blachy....

w spawalni MC przybyło nowe wyposażenie zestaw do spawania gazowego. Co prawda spawać nim nie będę, bo połączenie spawarek TIG i MIG zaspokaja moje potrzeby.
Dzięki zestawowi będę mógł przeprowadzać naprawy za pomocą mosiądzu, czyli twarde lutowanie.
Na mosiądz łączone były odkówki ram z rurkami....pozatem palnik będzie używany do podgrzewania materiałów przy wyginaniu i prostowaniu .....  lubię mieć wszystko pod ręką....:)
niewinny zbiornik BMW R25/3 ....
okazało się że ma zaszpachlowany schowek .....

...ale w schowku żaden niemiec złotego pociągu nie schował....

Już po piaskowaniu.....cała szpachla nie zeszła....


mieliśmy jeszcze jeden zbiornik do BMW R35/3 ./....

i to on trafi do motocykla....
W BMW R25/2 brakowało końcówki błotnika...

Dokupiłem na Ebay'u końcówkę, która okazała się od  późniejszego modelu...BMW R25/3, była 8cm dłuższa i nijak nie pasowała do błotnika R25/2

dużo czasu zajęło mi doprowadzenie linii błotnika do jednolitego kształtu....
jak się okazało pałąk.....podtrzymujący końcówkę wygląda bardzo....żle....powinien biec niemalże poziomo, ....roznitowałem i przesunę go na właściwe miejsce...

brakuje jeszcze zawiasu....37 to długość końcówki....

jest nieżle....
spawanie mnie uspokaja.... :) więc dorywczo

odbudowuję spalone żeberka głowicy mojego Koehler Escoffiera.
puszka filtra BMW R69

mocowania siedzenia R69 - nowe/? nie zrobione w MC :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz