czwartek, 6 lutego 2014

Zundapp KS601EL - REWITALIZACJA GUMY

Jak wyglądały nakładki na zbiornik od KS601 zaraz pozdjęciu - już pokazywałem, wspominałem też o cudownym przywróceniu niemalże fabrycznego wyglądu chlapakowi od CZ z poprzedniego projektu.
Dziś postanowiłem zająć się wspomnianymi nakolannikami zbiornika.
Jestem pod wielkim wrażeniem solidności z jaką został wykonany Zundapp. Jakość gumy użytej na nakładki zbiornika naprawdę jest znakomita, dlatego postanowiłem przywrócić im fabryczny wygląd. Pierwszą czynnością jaką wykonałem było szkiełkowanie. Dla lepszego efektu przed i po postanowiłem część nakładki zasłonić taśmą malarską. Efekt był już niemal zadawalający gdy pomyślałem żeby jeszcze gumowe elementy wrzucić do myjki ultradźwiękowej. Końcowy efekt był naprawdę niezły. Teraz wystarczyło zaimpregnować elementy preparatem do gumy dla jeszcze lepszego efektu. Pierwsze kilka warstw wsiąkło w gumę jak w gąbkę. Najlepszy efekt nastąpi za jakiś czas jak guma "napije" się preparatem i przestanie go wchłaniać.

Inna rzecz którą chciałem się pochwalić to zakup myjki warsztatowej. Kupiłem ją specjalnie z myślą o skróceniu czasu mycia części do zundappa, gdyż jest ich całkiem pokaźna ilość i mycie w "menażkach" byłoby nieprofesjonalne i czasochłonne. Uważam że zakupiona myjka całkiem ładnie wtopiła się w wyglad wnętrza garażu.


Dla przypomnienia tak to wyglądało po zdjęciu z motocykla





A tu efekty po renowacji - wyczyszczony każdy zakamarek gumy




Ani śladu korozji nawet w zakamarkach - gumy nasączone preparatem







Kąpiel w myjce ultradźwiękowej dla jeszcze lepszego efektu.


A tu najnowszy nabytek w pracowni renowacji motocykli :) 




1 komentarz:

  1. Gumy wyglądają świetnie. Czy po zastosowaniu preparatu, odzyskały również swoją pierwotną elastyczonść? Częstym problemem, jest twardnienie elementów gumowych.

    OdpowiedzUsuń