wtorek, 11 lutego 2014

Zundapp KS601EL - stopka hamulca.

Dzisiaj dalsze czyszczenie elementów, jednak staram się dotrzymywać słowa i przełamywać nudę. Postanowiłem że dziś kolej na stopkę hamulca.
Pierwsze wrażenie jakie robiła stopka hamulca nie było zbyt obiecujące. Głęboka korozja i wszechobecne wżery nie rokowały zbyt dobrze. Jako że wyznaję zasadę że im lepiej sam przygotujesz elementy ( w tym wypadku do chromowania) tym bardziej bedziesz zadowolony przy ich odbiorze. Postanowiłem usunąć wżery  poprzez zaspawywanie kolejnych kraterów. Spawanie, szlifowanie, piłowanie,.... spawanie, szlifowanie, piłowanie, ..... spawanie, szlifowanie, piłowanie. Doszedłem tym sposobem do momentu gdzie cała powierzchnia zrobiła się gładka. Na koniec kosmetyka pilnikiem i ostateczne wykończenie szlifierką oscylacyjną. Końcowy efekt całkiem zadawalający, myślę że galwanizernia nie bedzie miała z nim już wiele roboty. Tym samym sposobem zamierzam uzupełnić braki w ramie tyle że tam zakres pracy jest o wiele większy.

Kupiłem dziś nasadkę o rozmiarze 36 do odkręcenia koła zamachowego. Nawet mi się udało ją odkręcić, tyle że koło zamachowe zamocowane jest na stożku i można zapomnieć o zdjęciu bez użycia ściągacza.
Co prawda jest na kole gwint do wkręcenia ściągacza, jednak to jakiś nietypowy rozmiar, chyba M55.
Jednak po odkręceniu nakrętki i zdjęciu podkładki ukazały się 2 otwory fi6, które nagwintowałem gwintem M8. Dzięki temu nie musiałem robić nietypowego ściągacza. Użyłem swego uniwersalnego ściągacza. Koło zeszło bez większych oporów. Powiem tylko na koniec że dużo przyjemniej się rozkręca coś po raz pierwszy odkąd motor wyjechał z fabryki. Stan stożka  i kanałka pod wpust IDEALNY.



 
'












1 komentarz:

  1. Stopka wyszła elegancko.
    Będziesz potrzebował dużo zacięcia przy ramie? Też jest w takim stanie?
    Radar

    OdpowiedzUsuń