wtorek, 4 lutego 2014

Zundapp KS601Elastik - żarty się skończyły

Dziś poszedłem do warsztatu z gotowym w głowie planem jak wyrwać cylinder z tłokiem. Ponieważ jest decyzja o wymianie tłoków i korbowodów (dlaczego wymianiane bedą też korbowody opiszę w odpowiednim momencie. Na tę chwilę powiem tylko że jak ma być dobrze to muszą być wymianione) postanowiłem poświęcić tłok dla dobra wyższego rzędu. Wymyśliłem że wywiercę w tłoku 2 otwory przez które dostanę się do śrub stopy korbowodu, jednak wał korbowy ustawił się tak niefortunnie że nie było jak się do nich dostać. Niszczenie tłoka to nie jest coś z czego się szczycę, wręcz nawet jestem zawiedziony że ze mną w pewnym sensie wygrał. Może gdyby nie gonił mnie termin to może bym dał mu czas. Jednak wykorzystałem wszystkie dostępne środki i możliwości - trudno.
Po powrocie do domu czekała na mnie inna niespodzianka - zakupione w czwartek czy piątek we Włoszech obręcze "prawie" Borrani, stały i czekały na mój powrót do domu. Jestem pod wrażeniem szybkości dostarczenia przesyłki.

Zapraszam do komentowania, opisywania czy innych rzeczy w komentarzach. Zawsze to miło nawiązać polemikę lub wysłuchać konstruktywną krytykę, żeby coś napisać nie trzeba się logować.



Widać jaka ilość żuru wypływa pomiędzy tłokiem a cylindrem.




Widać że są na tłoku jeszcze "suche" miejsca



Obręcze"prawie" jak Boranni


Stare i nowe.




Efekt 25 godzin walki z materią,
z ramy zostało zdjąć tabliczkę znamionową i można piaskować.




5 komentarzy:

  1. Jak rozumiem otwory w tłoku pozwoliły zdjąć cylinder? Nie łapię chyba :D
    Radar

    OdpowiedzUsuń
  2. Pytanie nr2. Tłok będzie naprawiony ? czy jakiś zamiennik ? czy poszukasz oryginału ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otwory były po to żeby włożyć przez nie klucz " na patyku". Na zdjęciu są wstępnie wykonane otwory. Nie zamieszczam zdjęć tłoka bo się wstydzę. Jednak wał stał w takiej pozycji że nie mogłem podejść kluczem do śruby w korbowodzie.
      Co do tłoka to bedzie współczesny zamiennik. i nowe korbowody.

      Usuń
  3. Jaki masz termin na skończenie? Pozdr Majkel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najszybszy, ale jakość najważniejsza. To ma być motocykl referencyjny (dla każdego)

      Usuń