wtorek, 17 lutego 2015

Najnowsze Almanach'y - Motors Creator

Zawsze lubiłem książki szczególnie motoryzacyjne. (Choć dziś wiem że lepiej trzeba było brać do ręki książki ekonomiczne, prawnicze lub medyczne. Albo nie brać ich do ręki wcale i iść na Europosła.....) Ale cóż zrobić widocznie "los tak chciał".....
Zawsze lubiłem książki motoryzacyjne i w różnym okresie mojej 25 letniej garażowej "kariery" różne mnie interesowały....od instrukcji obsługi STARA 21 i 25 wydanie dla strażaków (tam pierwszy raz zobaczyłem JAWĘ Perak miałem chyba wtedy 8-10 lat) poprzez fascynację uturbianiem silników (czas Cinquecento 1.2 Turbo...) po różne inne "dziwne" pozycje "do poduszki".
Ostatnio dawno nic na mnie nie zrobiło takiego wrażenia jak dzisiejsze ALMANACHY Świata Motocykli z 2001/2002 roku. (Nie wiem dlaczego nie kupiłem ich w tamtym czasie, kiedy to nałogowo kupowałem prasę  i katalogi motocyklowe....) ale widocznie tak miało być.....może wtedy nie byłem jeszcze na nie gotowy....
Ktoś mi kiedyś mówił że były w Świecie Motocykli ciekawe artykuły odnośnie instalacji elektrycznych.....widząc moją bezradność w tematach kabli, prądów itp.... Zacząłem szukać.....ale słabo mi to szło..... Dopiero podpatrzyłem Pana Włodka - elektryka który wskrzeszał regulator napięcia jak zagląda do ów Almanacha....podpatrzyłem zrobiłem zdjęcie okładki i BINGO - mam to. Allegro  i rozczarowanie...nie ma.....zakończone aukcje.....jest WOW!!! to tego było więcej niż jedna część?....MUSZĘ JE MIEĆ.....
Polowałem, polowałem i upolowałem. Dziś przyniósł listonosz i nie żałuję sześćdziesięciu kilku złotych wydanych na 2 "stare gazety". Otworzyłem i takiej skondensowanej wiedzy "dla laika" dawno jeśli nie nigdy nie otrzymałem.
Oczywiście można powiedzieć że większość informacji się wie albo gdzieś się widziało/słyszało....
Jeśli tak to na prędce skleciłem kilka pytań z tych kilku stron które zdążyłem przyswoić.....jeśli chcesz być lepszym - bardziej świadomym mechanikiem to uważam że powinieneś te pozycje znać.....
1) o jaki kąt obraca się zawór wokół własnej osi podczas jednego cyklu otwarcia/zamknięcia? Po co to robi? Jak "odczytać" z zaworu czy to robi?
2) dlaczego stosuje się 2 sprężyny zaworowe (zwinięte w przeciwne strony tzw, lewoskrętną i prawoskrętną)?
3) Na co wpływa mniejsze lub większe podcięcie przepustnicy (skos)
4) Czym się różni rozpylacz wolnych obrotów od dyszy wolnych obrotów
5) Dlaczego wczesny Amal miał 2 przepustnice?
6) Dlaczego gaźnik Pallas (stosowany między innymi w "setkach" sachs 98) nie miał iglicy?
7) Dlaczego gaźniki SUM nie przyjęły się na szerszą skalę...?
8) Dlaczego gaźnikowe aluminium nie da się spawać?
9) Na co wpływa "luźna" przepustnica i jak ją naprawić?
10) Jak sprawdzić wydatek dyszy?
11) Dlaczego kierunek montażu dyszy jest ważny?
i takie tam.....inne a to dopiero 2 rozdziały..... PO LE CAM!!!







Obiecuję że jutro zamieszczę "newsy" z warsztatu MC.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz