czwartek, 30 października 2014

BMW R66 - czyli jak restaurowało się motocykle w latach 90 "DLA NIEMCA"

Dzisiaj byłem na oględzinach BMW R66. Motocykl pojawił się na allegro, po czym szybko się sprzedał i mi przypadły w zaszczytnym udziale oględziny. Nie mogąc nadziwić się skąd taki rodzynek znalazł się na sąsiednim osiedlu zapytałem oto sprzedającego. Okazało się że motocykl przyjechał z Rosji w latach '90. Nie musiałem pytać ale zapewne przygotowywany był jak większość weteranów w tamtym czasie "dla niemca".
Po zaspokojeniu ciekawości przystąpiłem do oględzin. Jako że nie jestem znawcą BMW to starałem się zrobić to jak najdokładniej. Przeczytałem treść ogłoszenia na allegro, która brzmiała następująco:
MOTOCYKL PO RENOWACJI - DO ODPALENIA

POJEMNOĆ SILNIKA 600 ccm.

STAN JAK NA ZDJĘCIACH





Wygląda nieźle.

To co zobaczyłem na żywo.
Pierwsze co zrobiłem to ruszyłem kopniakiem, upss coś nie tak. Kopniak trochę drgnął ale obrócić silnika się nie da. ....silnik dębowy? pomyślałem i poprosiłem sprzedającego o kluczyk 13. Myślałem że może skrzynia zablokowana ( jak w przypadku BMW R25/2). Odkręciłem dekielek a tam co widzę? niepowpinane kable do aparatu zapłonowego. a aparat zapłonowy z pokrywką od "ruska"
 a gdzie jest cewka zapłonowa?
 "ruska" pokrywka?
Oglądam dalej i co widzę? 2 uszczelki pod pokrywką zaworów? Proszę o kluczyk 10, odkręcam pokrywę zaworów. A tam ani śladu oleju... śrubki do regulacji zaworów każda innego rozmiaru. Nakrętka do kontrowania w jednej pod dźwigienką w drugiej nad dźwigienką..... a tu pokrywka kawałek zespawana żeby się nie rozpadłą,...


gaźniki bez linek, bez przepustnic... bez komór pływakowych.... akumulator bez mocowania..... kranik chyba ruski.....
prądnica IKA od powojennego EMW lub BMW r35.
Y-Y - wyglada jak od jednego kompletu...


IKA RD45/6 śrubki powinny być RIBE

Numery na ramie wybite wg fantazji wybijającego, wysoce prawdopodobne że rama jest od M72.. ale to moje przypuszczenie. Tabliczki znamionowej BRAK

Numery na silniku "ruskie" 
prawdopodobnie silnik i skrzynia powinny mieć te same numery. Skrzynia posiada numer *3504*
gaźniki ruskie K38 lub 23 z komorami AMAL'a

zbiornik wygląda może i na oryginalny, chociaż słyszałem o przerabianiu zbiorników od M72 na R71

rolgazu brak, klamki nowe za 110zł za 2 szt.

każda śruba inna, motylek M72 BMW r35 R12 itp..

cyfreblat prawdopodobnie replika

rurek  łączących gaźniki i filtr powietrza brak, komór pływakowych też. Zamiast uszczelki pod głowicą czerwony silikon. Dźwigni ręcznej zmiany biegów BRAK

ITD ITD.....

i to wszystko za bagatela 39 900zł proszę pamiętać że to motocykl po remoncie.



4 komentarze:

  1. Brak słów ... Pozdro. K.

    OdpowiedzUsuń
  2. moto do roboty warte dwie i pół dychy.duży minus brak oryginalnych numerów co jest standardem w suwakowych betach od ruskich.Chociaż może na prawej odkuwce się uchowały,Rama oryginał zbiornik też.Generalnie 66 mistrz najszybszy przedwojenny bokser.Ja bym go pod lupę wziął bo i może warty grzechu.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze powiedziane.
    a ile Wy byście Panowie za niego dali?

    OdpowiedzUsuń