czwartek, 10 grudnia 2015

śmiać się czy płakać?

Zawsze jak mam telefon z piaskarni z zapytaniem "czy mają całą szpachlę piaskować" to wiem że będę miał co robić. Tak było w przypadku R68, jeszcze gorzej było w R69, podobnie w R25.... tym razem oddałem błotniki i zbiornik z 2x BMW R67/2. To co zobaczyłem po odebraniu blach z piaskowania wprawiło mnie w zakłopotanie bo nie wiedziałem czy mam się śmiać czy płakać.....Lubię klepać blachę nawet bardzo lubię.....ale tych blach chętnie się pozbędę. Jeśli jest ktoś chętny na doprowadzenie ich do ładu to zapraszam do kontaktu telefonicznego.....
BMW R67/2 nr1

BMW R67/2 nr 2 

pałąk zespawany z błotnikiem....

kawałek dalej pospawany pałąk....

z jednej strony spaw a z drugiej dziura.....

wnętrze.....smarki smarki smarki....

łatka....

złamanie z przemieszczeniem.....

krawędzie.....

krawędzie.....powinny być równoległe....

łatka.....to mały pikuś przy reszcie zniszczeń - a to były przednie LEPSZE błotniki

najlepsze dopiero nastąpi.... na zdjęciu nie widać ale ten spaw jest wygarbiony na 10mm

widok z boku.....

zawias. szpara, i krawędź błotnika....dalekie od ideału....

zewnętrzna strona....

jeszcze więcej smarków....

coby tu napisać....."bo lubiał spawać?"

łaty łąty 4 łaty....

drugi błotnik był już naprawiany - to widać, łata na łacie uspawany z puzli,,,,

uniwersalne mocowanie do lampki....zawsze któryś otwór  będzie pasował.....

dziura.....

miejsce na przewody....

wystarczy kilka mocowań przewodu.... lutowane mosiądzem pałąki - fachowiec znał się na robocie ....znał różne techniki naprawy...

zbiornik .....miał przygodę....

dziura.....

dziury pod mocowaniami gum to standard

skrzynka narzędziowa - wyspawany narożnik ...a w drugim dziura....

druga strona...

narożnik....

ktoś odciął - naprawił - pospawał....
Szukam chętnego kto to ogarnie.....
Zundapp KS 500 w oryginalnym stanie....
chociaż ma kilka mankamentów ......ktoś zamocował szkło i odbłyśnik na kit do okien.....

szkło jest założone płaskie....Scintilla a powinno być....

wypukłe.....jak to, tyle że te jest za małe o 10mm

wszędzie są śruby RIBE.....
zdjeliśmy miskę żeby zobaczyć co się w środku dzieje....
silnik wygląda jakby przeszedł remont.....nowe tłoki i ślady honownicy na gładzi....

ale przeszlifować cylindry to każdy może.....uszczelniacze wymienić  na nowe też należy......tylko co z nowego uszcelniacza jak on współpracuje z taką powierzchnią.....
świeżo po remoncie......a już kałuża oleju....

ustawianie bicia promieniowego na szlifierce....

przeszlifowana powierzchnia .....może teraz będzie szczelniej....

kanał pod wpust w idealnym stanie...

oryginalne korkowe sprzęgło....





4 komentarze:

  1. Poradzisz sobie zdolny chłopak jesteś:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KTO TO NAPISAŁ!!! Przyznać się....! typuję człowieka z Suraża na literę A..... Zgadłem?

      Usuń
  2. Nie chce nic mówić , ale ten Zundapp ma chyba półmokre sprzęgło , tak jak ks 600 :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, prawdopodobnie mieszanka olej/smar przedostaje się do komory sprzęgła odpowietrzeniem. Kałuża oleju pochodziła na 100% z silnika.

    OdpowiedzUsuń