Dyfer od strony koła był cały zarzygany olejem
szczęki hamulcowe
wszystko zaolejone...
Rozebraliśmy dyfer od Zundapp'a KS500
przekładnia okazała się jak nowa...
oryginalnie uszczelnienia dyfra to odrzutniki oleju + filcowe krążki uszczelniające....
takie uszczelnienie było skuteczne w przypadku stosowania mieszaniny smaru i oleju przekładniowego w proporcjach 50/50. Jednak w naszym przypadku ktoś napełnił dyfer współczesnym olejem.....i wszystko wyciekło....
pozatem nawet najlepszy uszczelniacz nie będzie współpracował z powierzchnią z wżerami....
postanowiłem to przeszlifować....
odrzutnik oleju....jest nieskuteczny w przypadku rzadkiego oleju....
postanowiłem zastąpić filcowe uszczelnienia współczesnymi simmeringami.
dlatego zdecydowałem sie na usunięcie odrzutnika przez zeszlifowanie go.
na pierwszy ogień poszedł zabierak wałka kardana...
a zaraz po nim zabierak koła....
po odrzutniku ani śladu.....węższy koniec wałka też przeszlifowany pod uszczelniacz....ale tylko do połowy, na drugiej połowie jest osadzone łożysko, przeszlifowanie tej powierzchni na mniejszy wymiar byłoby błędem....łożysko miałoby luz na wałku
zregenerowaliśmy też hurtowo tarcze sprzęgłowe.....wszystkie od różnych modeli BMW
jak nowa.....
Dzięń Dobry Panie Konradzie
OdpowiedzUsuńJeżeli można to chciałbym zapytać gdzie regenerował Pan te tarcze sprzęgłowe i jaki to jest mniej więcej koszt -wyglądają super.Chciałbym również zapytać o malowanie cylindrów - Pan stosuje termoprzewodzącą farbę proszkową - ona jest z połyskiem? na jaką temperaturę jest odporna bo standardowe lakiery proszkowe to max 200 C.
Dziękuję za odpowieź:-)
Ostatnio naprawiałem tarcze do M72 w Budzyń i i śmiało mogę polecić http://www.regeneracja-sprzegla-szczek-klockow.pl
OdpowiedzUsuńW Budzyniu regenerowałem klocki do Csepela i tarcze do M72 i jedno i drugie wyszło bardzo ładnie.
OdpowiedzUsuńhttp://www.regeneracja-sprzegla-szczek-klockow.pl
Ok, bardzo dziękuję za odpowiedź:-)
OdpowiedzUsuń